۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۴۳۸۰۱۳
تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران:

خدمت در مجموعه شورای نگهبان یک افتخار است

تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران خدمت در مجموعه نهاد شورای نگهبان را یک افتخار دانست و گفت: شورای نگهبان دارای اهمیت و اعتبار بالایی در نظام اسلامی است و کارکرد آن با هیچ دستگاهی قابل قیاس نیست.
آیت الله محمد فاضل بابلی دیدار با آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله محمد فاضل بابلی تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران، عصر امروز در دیدار اعضای دفتر بازرسی شورای نگهبان شهرستان بابل با بیان اهمیت جایگاه شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان در کشور مدافع احکام الهی و اسلامی در کنار دفاع از اصول قانون اساسی در کشور است.

 

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی به واسطه تلاش علمای بزرگی مانند شهید بهشتی با نگاه به شیوه احکام حکومتی اسلام تدوین شده است و از مترقی ترین و جامع ترین قوانین اساسی در سطح دنیا محسوب می شود.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه ضمن آرزوی موفقیت برای مجموعه دست اندرکاران نهاد شورای نگهبان در کشور، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به لحاظ جایگاه و اهمیت آن با حضور جمعی از فقهای برجسته همچون آیت الله جنتی برای حفظ و حراست از اسلام و تطبیق قوانین عادی کشور با اسلام دارای اهمیت و اعتبار بالایی است.

 

وی خدمت در مجموعه نهاد شورای نگهبان را یک افتخار دانست و تاکید کرد: باید عرصه های مختلف خدمت شورای نگهبان به کشور برای آحاد جامعه شناسانده شود و ایام سالگشت تاسیس این نهاد فرصتی بسیار مغتنم و با ارزشی برای این کار است زیرا کارکرد آن با هیچ دستگاهی قابل قیاس نیست.

 

آیت الله فاضل به انواع دیدگاه ها نسبت به مدیریت پرداخت و تصریح کرد: در دنیا سه نوع مدیریت تعریف شده است که شامل مدیریت انتصابی، مدیریت انتخابی و مدیریت اغتصاب می باشد.

 

وی افزود: مدیریت انتخابی در جهان امروز مربوط به نظام های دموکرات و مردم سالار است و نظام های انتصابی نیز در مدیریت های از بالا به پایین رواج دارد.

 

تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران نظام های دیکتاتوری و سلطنتی را نظام های جور و استبدادی برای اجرای دستورات آنها از سوی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: نظام های سلطنتی و استبدادی مدیریت نظرات خود را از بالا بر مردم تحمیل می کند.

 

وی با تشریح نظام های سیاسی اغتصابی، ادامه داد: حکومت هایی اغتصابی که منفورترین شیوه حکومت و نظام های مردم سالار محبوب ترین روش حکومتی در دنیا محسوب می شود.

 

آیت الله فاضل روش حکومتی در جمهوری اسلامی را بهترین روش حکومتی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی با استفاده از ظرفیت های مردمی برای اداره حکومت و مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشت براساس بنیان های اسلامی و محتوای دینی عمل می کند.

 

وی با اشاره به در راس بودن ولایت فقیه در جمهوری اسلامی، افزود: خدمتی که ولایت فقیه به ایران و جهان اسلام انجام داد در طول تاریخ از دوران غیبت امام عصر(عج) تاکنون بی نظیر بوده است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که در سیصد سال اخیر تنها در این دوران است که با رهبری سیاسی، نظامی و دینی ولی فقیه هیچ قسمت از این کشور از سوی کشورهایی متجاوز جدا نشد و توانست ابرقدرت ها را با نیروی ایمان قدرت الهی به زانو در بیاورد.

 

وی ادامه داد: اصل و ستون انقلاب اسلامی بر ولایت فقیه استوار است و فتنه های بزرگ تنها با سرانگشت هدایت گر ولی فقیه در هم شکسته شد.

 

آیت الله فاضل با اشاره به فتنه سال های 78 و 88، اظهار داشت: فتنه های پیچیده طراحی شده از سوی استکبار به ویژه در سال های 78 و 88 توسط سازمان های جاسوسی غرب شعله ور  و تنها با مدیریت بی نظیر رهبر معظم انقلاب خاموش شد.

 

وی افزود: امروز مشکل اصلی کشورهای اسلامی نداشتن گوهر و رکنی به نام ولی فقیه است و به این جهت هر روز در آتش فتنه های استکبار و صهیونیست جهانی می سوزند./202/1313/ب1

ارسال نظرات