۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۳۷۵۲۴
استاد حوزه علمیه:

روحانیان نقش مهمی در فرهنگ سازی حجاب دارند

استاد حوزه علمیه رفسنجان با بیان این که روحانیان در فرهنگ حجاب، نقش مهمی دارند، گفت: بصیرت و روشنفکری وظیفه روحانیت بوده تا مردم را از برنامه های دشمن دور نگه دارند.
عفاف و حجاب

حجت الاسلام مجتبی رحیم آبادی استاد حوزه علمیه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با کالای ایرانی، گفت: برای اجرای کار فرهنگی، باید تمام نهادها دست به دست هم دهند.

 

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور کار فرهنگی صورت نمی گیرد این است که زیر ساخت های بعضی از نهادها خوب نیست و بعضی از مسؤولان باید تفکر خود را برای اجرای کار فرهنگی درست کنند تا پیشرفت حاصل شود.

 

حجت الاسلام رحیم آبادی با بیان این که مهم ترین کاری که در کشور به آن اهمیت نمی دهند، کار فرهنگی است، اظهار داشت: پدر و مادر نقش اساسی در اجرا کردن فرهنگ در زندگی دارند تا فرزندان خود را از همان کوچکی نسبت به کار فرهنگی تشویق کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: بد حجابی روز به روز در کشور اسلامی ایران، خرابتر می شود و تنها کسانی که می توانند وضع جامعه را خوب کنند، والدین بوده که نقش اساس در فرهنگ حجاب دارند.

 

استاد حوزه علمیه رفسنجان با اشاره به این که دولت در تحقق فرهنگ حجاب کار های زیادی می تواند انجام دهد، ابراز داشت: زنان با حجاب سعی کنند که در خیابان ها به زنان بد حجاب تذکر دهند و اگر چند زن همین تذکر را به خان بی حجاب بازگو کنند دیگر جامعه  بی حجابی نخواهیم داشت.

 

وی بیان داشت: خانواده ها، با حجاب خود می توانند غیرت را به دیگران نشان دهند تا به دیگر مردان بگویند که غیرت به پول در آوردن نیست بلکه غیرت در فرهنگ انسان ها صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام رحیم آبادی با توجه به این که مردم برای خرید، کالاهای ایرانی را انتخاب کنند، یادآور شد: لباس ایرانی بهترین لباس بوده که مردم باید در خرید خود، به آن اهمیت دهند و با خرید کالای ایرانی می توانند از تولیدات داخلی هم حمایت کنند.

 

وی اظهار داشت: زنان بدانند که با بی حجابی خود جوانان دیگر را به گناه می کشانند زیرا مردان با نگاه دچار شهوت می شوند و خانم ها باید با حجاب، خود را از هرگونه تعرضی به دور نگه دارند.

 

استاد حوزه علمیه رفسنجان با توجه به این که روحانیان در فرهنگ حجاب، نقش مهمی دارند، ابراز داشت: بصیرت و روشنفکری وظیفه روحانیت بوده که مردم را از برنامه های دشمن دور نگه دارند.

 

حجت‌ الاسلام رحیم آبادی گفت: امر به معروف در جامعه ما کم رنگ شده و دولت سعی کند با ایجاد قانون، جلوی کارهای گناه را بگیرد./302/9707/ب1

ارسال نظرات