۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۳۶۹۲۲
مدیر حوزه های علمیه:

تغییرات و جابجایی ها در حوزه محدود خواهد بود

مدیر جدید حوزه های علمیه اعلام کرد که تغییرات و جابجایی ها در مرکز مدیریت حوزه های علمیه به صورت محدود خواهد بود.
تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه کشور تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی مدیر جدید حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت برگزار شد، گفت: به عنوان طلبه ای ناچیز  که مورد اعتماد بزرگان حوزه قرار گرفتم  از رهبر معظم انقلاب، مراجع بزرگان، علما و طلاب تقدیر و تشکر می کنم.

 

وی از آیت الله حسینی بوشهری به عنوان مدیری سخت کوش یاد کرد و افزود: از ایشان باید زحمات فراوانی که کشیدند تقدیر می کنیم، بنده که از دور دستی در مدیریت حوزه دارم می فهم که اداره کارها و مدیریت کارها در حوزه ای با این عظمت چه دشواری هایی دارد.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: با عنایت شورای عالی در روزهای گذشته جلساتی با مدیران و معاونان ستادی برگزار شد، در جلسات عرض کردیم که کارها باید استمرار پیدا کند و کم کم تکمیل و احیانا اصلاح شود؛ جابه جایی ها نیز در حد محدود خواهد بود.

 

وی با اشاره به رویکردهای کلی خود برای مدیریت حوزه ادامه داد: حوزه نهادی تاریخی و برآمده از تعالیم نورانی اسلام و اهل بیت(ع) است، در فراز و فرودهای تاریخ این حوزه بوود که راست قامت ایستاد و نقش خود را ایفا کرد، به دنبال این که یک مرکزی  که ساماه ای برای مدیریت متعارف باشد نیستیم بلکه باید تکبه به میراث زد.

 

امام جمعه قم با بیان این که حوزه به عنوان پایگاه فقاهت و اندیشه همواره در کنار مردم و محرومان بوده است، ابراز داشت: حوزه همواره در برابر ستم ها ایستاده است و بی تعلقی به دنیا و پایبندی به آرمان ها در آن موج می زند، کسانی که پا در مرکز مدیریت و مراکز دیگر می گذارند باید توجه داشته باشند که میراث دار چه چیزی هستند.

 

وی مرجعیت را ستوان و رکن اساسی حوزه های دانست و عنوان کرد: باید در پرتو اندیشه های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برنامه های حوزه را پیش ببریم، توصیه های مراجع نیز باید اجرایی شود؛ در دیدار اخیری که با رهبر معظم انقلاب داشتم ایشان از مراجع فعلی بسیار تمحید کردند؛ ما وامدار امام، رهبری و شهدا هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان کرد: نقش اساتید و نهادهای حوزه و همچنین طلاب پرشور انقلابی نباید کوچک شمرده شود، البته این مسیر تا کنون بوده و باید ادامه پیدا کند؛ حوزه انقلابی تولید کننده فکر برای انقلاب است و انسان هایی باید در طراز انقلاب اسلامی تربیت کند.

 

وی اضافه کرد: امروزه جهان شنونده پیام از انقلاب اسلامی است، گفتمان انقلاب اسلامی باید در صحنه حضور داشته باشد و با دیگر گفتمان ها رقابت کند، اگر بنیان سست باشد نمی توانیم پیش برویم؛ حوزه علمیه با این افتخرات بسیار در معرض کینه توزی است از این رو برای پیشبرد اهداف نیاز به همراهی و همدلی دارد.

 

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که همه تحولات علمی و رشته های جدید باید بر اساس منهج استدلال و پایه اجتهاد انجام استوار شود، گفت: حوزه دارای آداب، اصول و سبک های تاریخی است که باید در ابعاد گوناگون بازخوانی و تقویت شود، نوسازی وظیفه است اما نباید میراث را از بین برد.

 

وی افزود: مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید باید مهم شمرده شود، ما امروز در برابر نیازهای جامعه و جهان قرار داریم که باید شناسایی و سامان دهی شود، مرکز مدیریت از همبستگی در میان نهادها استقبال می کند تا نقشه جامع راه تصویب شود، همچنین هم افزایی ها باشد بیشتر باشد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که از اندیشه و راهنمایی همگان باید استفاده کرد، اظهار داشت: این رودها می تواند به اقیانوسی بزرگ تبدیل شود، حوزه شهرستان ها باید در جایگاه رفیع خود بمانند و شهرها باید از علمای قوی  و انقلابی پر باشد، باید مراکز علمی نیز باید تعامل وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: رویکرد ما باید ستادی، با موازین درست و منطقی و ناظر به نیازهای جامعه و جهان باشد، مرکز مدیریت و مراکز دیگر خدمات بسیاری انجام دادند و همه باید در کنار هم اهداف حوزه را پیش ببرند، در تکمیل نظامات و طرح های جدید همکاری خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان ابراز داشت: چیزی نیستیم مگر این که امدادهای الهی و حمایت های بزرگان ما را یاری کند تا بتوانیم برای پشیبرد اهداف حوزه تلاش کنیم، از حضور آیت الله بوشهری و دیگر بزرگان نیز بهره مند خواهیم شد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات