۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۳۶۸۲۸
شهریورماه امسال در قم؛

همایش بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم برگزار می‌شود

دبیر اجرایی ستاد کنگره بزرگداشت شهدای روحانی با اشاره به مجاهدت روحانیان رزمنده در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از برگزاری همایش شهدای روحانی مدافع حرم در قم خبر داد.
یحیی عقیلی

یحیی عقیلی، جانشین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی سراسر کشور، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که برای شناخت شهدای روحانی مدافع حرم باید کارهای فرهنگی صورت بگیرد، اظهار داشت: در این راستا ستاد کنگره شهدای روحانی در نظر دارد که همایشی را به منظور شناساندن شهدای روحانی مدافع حرم برگزار کند.

 

وی با بیان این که به مناسبت همایش گرامی داشت شهدای روحانی مدافع حرم اقدامات نمادینی صورت خواهد گرفت، افزود: یکی از این اقدامات اهتزاز بنر تصاویر این شهدا در قله دماوند بود که توسط یک گروه کوهنورد طلبه در روز قدس انجام و رسانه ای شد.

 

عقیلی با اشاره به برنامه های این ستاد برای برگزاری همایش گرامی داشت شهدای روحانی مدافع حرم ابراز داشت: در این راستا دیدارهایی با خانواده این شهدا انجام و تصاویر و خاطرات و آثار به جا مانده از این شهدا گرد آوری و ثبت خواهد شد.

 

وی با بیان این که زندگی شهدای مدافع حرم می تواند الگوی مناسبی برای ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که می توان از این بستر استفاده کرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص در دفاع از حرم اهل بیت(ع) است که باید مرود توجه جامعه قرار گیرد.

 

دبیر اجرایی ستاد کنگره شهدای روحانی ابراز داشت: همایش گرامی داشت شهدای روحانی مدافع حرم شهریورماه امسال در قم برگزار خواهد شد و از خانواده های این شهدا تجلیل به عمل خواهد آمد؛ همچنین یک سفر زیارتی به مشهد مقدس برای خانواده شهدا به وسیله ستاد شهدای روحانی مدافع حرم در نظر گرفته شده است./843/ت303/ی

ارسال نظرات