۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۳۶۷۵۱
حجت الاسلام ارشاد:

تجلیل از هنرمندان غیرارزشی مخالفِ مبانی انقلاب است/ نباید نشان عالی نظام به فتنه گران اعطا شود

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه نباید نشان عالی نظام به فتنه گران اعطا شود، گفت: حتی در خود آمریکا افراد مخالف با نظام جایگاهی ندارند، این درحالی است که در کشور ما با هزینه بیت المال از کسانی که در فتنه 88 هم بودند تجلیل می شود.
حجت الاسلام ارشاد

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، درباره انتقاد رهبر معظم انقلاب در رابطه با تجلیل از هنرمندان غیر ارزشی و غیر انقلابی، اظهار داشت: تجلیل از افرادی که شاخص های لازم به لحاظ مطابقت با گفتمان انقلاب اسلامی را ندارند، در سه سال از دولت آقای روحانی کاملا مشهود بود.


وی گفت: متأسفانه شاخصه تجلیل در دولت یازدهم به جای نخبگی و شایستگی، گرایش های حزبی و نزدیک بودن به دولت است.


حجت الاسلام ارشاد تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به عنوان متولی فرهنگ درصدد تجلیل از نخبگان فرهنگی باشد که به لحاظ گفتمان سازی انقلاب اسلامی، تدین و اخلاق الگو هستند.


وی تجلیل از افرادی که اعتقادی به مبانی انقلاب ندارند را مخالف با مکتب انقلابی عنوان کرد و افزود: باتوجه به اینکه از بودجه بیت المال برای تجلیل از این افراد استفاده می شود، در واقع می توان گفت الگو دهی و الگوسازی مخالف با مبانی فرهنگی، دینی، اسلامی و انقلابی است.


استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: ضروری است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این رویکرد را تغییر داده و به جای انتخاب افراد براساس گرایش های حزبی و سیاسی به برجستگی علمی و اخلاقی افراد توجه کند.


وی اذعان داشت: حتی در خود آمریکا افراد مخالف با نظام جایگاهی ندارند، این درحالی است که در کشور ما با هزینه بیت المال از کسانی که در فتنه 88 هم بودند، تجلیل می شود.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی خطاب به دولتمردان و به ویژه وزیر ارشاد، گفت: برچه مبنایی فتنه گران به عنوان نخبه و فرهیخته نظام انتخاب می شوند؟ کسانی که این نظام را قبول ندارند چرا باید نشان های عالی نظام به آنها اعطا شود؟


حجت الاسلام ارشاد با بیان اینکه انتخاب افراد غیر انقلابی و ارزشی برخاسته از شالوده فکری این دولت است، افزود: متولیان گزینش باید افرادی متدین، معتقد به نظام و ارزش های انقلاب باشند نه افرادی متأثر از غرب.


وی در پاسخ به این سؤال که اگر شما وزیر ارشاد بودید چه می کردید؟ گفت: آماده سازی زیرساخت ها برای تربیت جوانان دین مدار، گسترش فعالیت های قرآنی، توجه ویژه به کانون های فرهنگی هنری مساجد، ایجاد حلقه های آشنایی با تاریخ انقلاب و گفتمان اسلامی و توجه هرچه بیشتر برای ترویج سبک زندگی اسلامی از برنامه هایی است که به نظرم می تواند در تقویت حوزه فرهنگ دینی مؤثر باشد./302/936/ب1

ارسال نظرات