۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۳۶۶۸۵
حجت الاسلام شکوری:

برخورد جدی با دریافت های نامشروع مطالبه رهبری و مردم است

امام جمعه خوی گفت: برخورد جدی با دریافت های نامشروع، برکناری و بازگرداندن اموال به بیت المال باید از ناحیه مسؤولان نظام جدی گرفته شود چراکه این امر مطالبه رهبری و مردم است.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه این هفته خوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید سعید فطر و در دیدار با مسؤولان نظام اظهار داشت: اهداف استکبار از جنگ، ایجاد ناامنی و ترویج تروریسم در منطقه، انتقاد از افطاری های پرهزینه بعضی از دستگاه ها، تبیین اهداف تروریست ها مبنی بر جایگزین کردن اسلام جعلی و بدلی به جای اسلام واقعی از جمله تذکرات و هشدار های رهبر معظم انقلاب بود.


وی در ادامه به مطالبه رهبری برای برخورد با متصرفان به بیت المال، اذعان داشت: توصیه برخورد جدی با دریافت های نامشروع و عزل، برکناری و بازگرداندن اموال به بیت المال باید از ناحیه مسؤولان نظام جدی گرفته شود چراکه این مطالبات، درخواست های آحاد مردم ایران نیز است.

 

دولتمردان آسیب دیدگان مظلوم شوریک را دریابند


امام جمعه خوی با اشاره به حادثه دردناک آتش سوزی در روستای شوریک خوی که 14 نفر از روستاییان جان باخته و هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: نوع خانواده های آسیب دیده از نظر مالی و مادی کاملا فقیر و نیاز شدید به کمک دارند و خانه ای که انفجار در آن صورت گرفته تقریبا تخریب شده و نیازمند بازسازی است، مسجد روستا نیمه تمام بوده و مجالس ترحیم را در جلوی آفتاب و باران برگزار می کنند که عامل شرمندگی است.


وی گفت: انتظار می رود مسؤولان نظام در استان و کشور احساس مسؤولیت بیشتر کرده و جهت التیام درد آسیب دیدگان و افکار عمومی مردم خوی به وظایف اخلاقی و قانونی خود هر چه سریعتر عمل کنند.

 

انگلستان انتقام شکست های خود را از طریق رضا شاه گرفت


مسؤول مدارس علمیه خوی با اشاره به 21 تیر سالروز سرکوب قیام مردم علیه کشف حجاب و به خاک و خون کشیدن مردم مشهد در مسجد گوهرشاد اظهار داشت: استعمار پیر انگلستان انتقام شکست های خود در نهضت تنباکو ، انقلاب مشروطه و قیام مردم عراق و حوزه علمیه نجف در سال 1920 علیه خود را از طریق روی کار آوردن رضاشاه گرفت.


وی در ادامه اظهار داشت تغییر اجباری لباس مردم، کشیدن چادر از سر زنان،خلع لباس کردن روحانیت، بستن درب مساجد کشور، جلوگیری از عزاداری محرم و صفر، ترویج فرهنگ فاسد غـربـی، کشتار مردم مشهد در مسجد گوهرشاد و 20 سال ظلم تمام عیار به مردم ایـران از جمله اقدامات رضاشاه در راستای سیاست های دین زدایی انگلستان بود که از آتاتورک در ترکیه کپی برداری کرده بود.
 
علل ضدیت وهابیت با شیعیان اهل بیت


حجت الاسلام شکوری با اشاره به 8 شوال سالروز تخریب بارگاه مقدس ائمه بقیع از سوی وهابیان اظهار داشت: وهابیان کوردل و عامل استکبار جهانی ضمن اینکه همه پیروان مذاهب مختلف اسلامی را کافر می دانند با شیعیان اهل بیت(ع) دشمنی ویژه دارند بطوریکه ناصر العمر از مفتیان وهابی عربستان سعودی فتوا می دهد که شیعیان را مانند گوسفند سر ببرید و معابد و ضریح های آنان را ویران کنید و خانه هایشان را تفتیش و کتابهایشان را آتش بزنید.


خطیب جمعه خوی تصریح کرد: اعتقاد شیعه به امامت ائمه(ع)، برداشت های غلط وهابیان از دین، تحریکات مستمر استکبار جهانی، ترس از گسترش انقلاب اسلامی، وجود گرایش های متعدد بسوی شیعه و سیاستهای ضد شیعی آل سعود را می توان از عوامل ضدیت وهابیون با شیعیان عنوان کرد./202/936/ب1

ارسال نظرات