۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۳۶۶۳۳
استاد حوزه و دانشگاه:

عید فطر روز بازگشت به فطرت الهی است/ انس با قرآن بعد از ماه رمضان ادامه یابد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که فطر به معنای بازگشت به فطرت الهی است، گفت: بعد از ماه رمضان نیز برنامه خودسازی داشته باشیم، هر روز با قرآن انس بگیریم و چند آیه از قرآن را تلاوت کنیم.
عید فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بانو ریحانه پزشکی، مدیر مؤسسه شمیم خانواده(مؤسسه دختران آسمان) امروز در حسینیه معین الضعفا در مؤسسه دختران آسمان به اهمیت عید فطر و برنامه خودسازی بعد از ماه رمضان پرداخت.
 

وی به اهمیت عید فطر و آغاز ماه شوال اشاره کرد و افزود: از روز اول شوال تصمیم بگیریم که بنده حقیقی خدا باشیم، از خداوند متعال بخواهیم تا گناه گذشته و نیز آینده ما را ببخشد.
 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: در این روز عزیز دست به دعا و استغفار برداریم. فطر به معنای بازگشت به فطرت است، فطرت همه انسان ها خدایی است.
 

پزشکی اظهار کرد: ماه رمضان، ماه قرآن بود. واژه عید در قرآن آمده است؛ قالَ عيسَي ابْنُ مَرْيَمَ اللَّهُمَّ رَبَّنا أَنْزِلْ عَلَيْنا مائِدَةً مِنَ السَّماءِ تَکُونُ لَنا عيداً لِأَوَّلِنا وَ آخِرِنا وَ آيَةً مِنْکَ وَ ارْزُقْنا وَ أَنْتَ خَيْرُ الرَّازِقينَ، عیسى پسر مریم گفت: خداوندا، پروردگارا، از آسمان مائده اى بر ما فرو فرست تا براى ما عیدى باشد هم براى نخستین گروه امّت ما و هم براى آخرین گروه امّتمان و نیز نشانه اى از جانب تو باشد، و بدین وسیله به ما روزى ده که تو بهترین روزى دهندگانى.»
 

مدیر مؤسسه دختران آسمان با بیان این که عید برای کسی است که کار خودسازی انجام می دهد، گفت: بعد از ماه رمضان، برنامه عبادی، علمی، اخلاقی، ورزشی و مالی داشته باشیم. هر کس متناسب با ظرفیت خودش برنامه ریزی کند، همانطور که هرجسمی یک توانی دارد، روح دعا و زیارت هم برای افراد مختلف، متفاوت است.
 

انس با قرآن را بعد از ماه رمضان نیز ادامه دهیم
وی ابراز کرد: در ماه رمضان، یک ماه شاگرد قرآن بودیم، بعد از ماه رمضان نیز این برنامه را ادامه بدهیم. هر روز با قرآن مأنوس باشیم و چند آیه از قرآن را تلاوت کنیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: برنامه مالی شما می تواند این گونه باشد که صندوقی با عنوان راهی به سوی کربلا برای خودتان طراحی و تنظیم کنید؛ هر روز هرمبلغی هرچند به ظاهر اندک در این صندوق شخصی بندازید به نیت جمع آوری هزینه ای برای سفر کربلا. امام حسین(ع) می بینند که هر روز عشق به کربلا داریم و پول جمع می کنیم که به ایشان برسیم.
 

پزشکی اظهار کرد: در برنامه اخلاقی، یک هفته قرار بگذاریم که غیبت نکنیم، دروغ نگوییم و تمرین کنیم برای دوری از بدزبانی و بی احترامی به والدین؛ بنابراین هر صفتی که حس می کنیم لازم است بر روی خود کار کنیم در این برنامه قرار دهیم.
 

مدیر مؤسسه دختران آسمان گفت: در زمینه برنامه مطالعاتی، به این مسأله دقت کنیم که وقتی که از ما بپرسند جوانی ات را در چه راهی صرف کردی؟ بتوانیم بگوییم: در راه کسب علوم دینی صرف کردم. در این زمینه ازمطالعه  کتاب های استادمطهری غافل نباشید.

وی به اهمیت داشتن برنامه جسمی اشاره کرد و افزود: جسم، مرکب روح است، مراقب زیبایی و طراوت پوست خود باشید.
 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: برنامه سالم سازی جسم داشته باشید. لازم است که برنامه ورزشی منظم و تغذیه مناسب داشته باشید.
 

پزشکی گفت: کمترین پاداشى که خداى متعال براى مردان و زنان روزه‌دار عطا خواهد کرد، این است که  فرشته‌اى در آخرین روز ماه رمضان، آنها را مخاطب قرار می دهد و می گوید بشارت بر شما باد اى بندگان خدا، گناهان شما آمرزیده شد./202/1309/ب1

ارسال نظرات