۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۳۶۵۹۲
آیت الله مجتهد شبستری:

حربه داعش دامان آل سعود را گرفت

امام جمعه تبریز با اشاره به انفجار های خونین بغداد و همچنین مدینه منوره، گفت: ظلم در این دنیا بی پاسخ نخواهد ماند و امروز شاهد بازگشت حربه داعش به خود آل سعود هستیم.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های نماز عید فطر، بابیان اینکه عید فطر به معنای عود و بازگشت به فطرت پاک الهی است، اظهار داشت: مؤمنان و روزه‌داران بعد از یک ماه روزه‌داری و اطاعت از پروردگار و دوری از معاصی به طهارت و پاکی فطرت خود دست‌یافته‌اند.

 

وی با اشاره نظم دقیق در نظام خلق الهی، ابراز داشت: خداوند متعال جهان آفرینش را در یک نظم خاصی آفریده است که انسان و فطرت پاک او از این قاعده مستثنا نیست، این نظم و انتظام از یک خالق متعال است، ماه رمضان غبارها و زنگارهای نفس انسانی را با عبادات و شب‌های قدر از بین برده و انسان را به فطرت پاک خود بازگردانده است.

 

امام‌جمعه تبریز فطرت انسانی را همان دین قیم الهی دانست و خاطرنشان کرد: عید فطرت در حقیقت روز جوایز و دریافت پاداش یک ماه روزه‌داری و دوری از معاصی است، عید فطرت در حقیقت جشن پیروزی بر طاغوت نفس اماره و بازگشت به خویش و فطرت پاک الهی خویش است.

 

وی با اشاره به اعیاد چهارگانه مسلمانان، عید قربان را جشن عید قربان را جشن فداکاری و از خود گذشتی دانست و ابراز داشت: عید غدیر عید ولایت است، انسان مسلمان در صورت نگاه ژرف خواهد دانست که به دون رهبری زندگی و حیات طیبه ممکن نخواهد بود و عید جمعه روز تجلی وحدت جامعه اسلامی است.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نزول مائده آسمانی در روز یکشنبه در آیین مسیحیت، این روز را عید مسیحیت دانسته شده است، افزود: روز جمعه ازآنجایی‌که روز برگزاری نماز جمعه است به‌عنوان عید مسلمانان بیان‌شده است، عید در لسان ائمه اطهار (ع) در حقیقت روزی است که انسان معصیت نکرده باشد.

 

وی با اشاره به احکام زکات فطره، ابراز داشت: میزان زکات فطره در سال جاری در منطقه آذربایجان بر اساس گندم 5500 تومان و بر اساس برنج 15 هزار تومان هست، محل مصرف زکات فطره بنا بر نظریه مراجع  تقلید فقرا هستند که فقرای هر شهر مقدم بر فقرای دیگر مناطق مقدم هستند.

 

آیت‌الله مجتهد شبستری در خطبه دوم نماز عید فطر با اشاره به تحولات منطقه، افزود: مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در یک جلسه فوق‌العاده قتل فلسطینی‌ها را در اختیار تام نظامیان صهیونیستی دانسته و یک خاخام افراطی صهیونیستی با ادعای الهام از تورات این امر را امضاء کرده است که در پی آن بسیاری از فلسطینان شهید و زخمی شده‌اند.

 

وی بابیان اینکه راهپیمایی‌های روز قدس که حتی در کشورهای اروپایی علیه رژیم صهیونیستی برگزار شد، امید است اضمحلال رژیم غاصب را نزدیک و سدی در برابر جنایات این رژیم باشد، افزود: نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است، و امید است این راهپیمایی‌ها این رژیم را هر چه سریع‌تر به نابودی برساند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به  بمب گذاری های اخیر گروه‌های تروریستی داعش، ادامه داد: روزهای اخیر روزهای خونینی در بغداد بوده است که بیش از 213 نفر شهید شده‌اند، این انفجارها به‌واسطه گروه تروریستی داعش اتفاق افتاده است که طی آن دولت عراق تصمیم بر اخراج سفیر عربستان از عراق بر اساس مستندات دست داشتن آن کشور در این ترور ها داشته است.

 

وی بابیان اینکه خباثت‌ها و آدم کشی‌های آل سعود و داعش بدون جواب نخواهد ماند و به‌وسیله نیروهای مقاومت این گروه‌های تروریستی به‌طورکلی نیز در عراق ریشه‌کن خواهد شد، ابراز داشت: اقدامات آل سعود محکوم است و این خباثت‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند.

 

امام‌جمعه تبریز با اشاره به انفجار اخیر مدینه منوره، ادامه داد: حربه داعش که به دست آل سعود ایجاد شد امروزه به خود آن ها بازگشته است، در روایات وارد شده است که شمشیر عداوت بر دیگران کشیده شود، خود دچار مرگ با آن شمشیر خواهد شد، ظلم از مسائلی است که غالبا در این دنیا نتیجه آن دیده می شود.

 

وی با اشاره بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان، ابراز داشت: کسانی که اعتقاد به پیشرفت در سایه غرب را دارند عقل خود را باخته اند، رهبر انقلاب بیان داشت که من با اعتقاد به این مردم در برابر آمریکا خواهم ایستاد./201/854/ب1

ارسال نظرات