۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۳۶۵۸۵
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی:

حصر و ناامنی آل صهیون از تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است

تولیت آستان مقدس قم با بیان این‌‌که شعار از نیل تا فرات صهیونیست امروز در محدوده نواز غزه خاموش شده است، گفت: صهیونیست‌ها به برکت انقلاب اسلامی و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و مقاومت گروه‌های فلسطینی در منطقه خودشان محصور شده‌ و احساس نا امنی می‌کنند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) صبح امروز در خطبه های نماز عید فطر با بیان اینکه تقوای الهی محصول پر ارزش روزه ماه رمضان است، گفت: انسان باید مراقب باشد که شیطان از بند رها شده این سرمایه ارزشمند او را به سرقت نبرد و این سرمایه ارزشمند را در طول سال تا رسیدن به ماه مبارک رمضان بعدی برای خود حفظ کند.

 

وی افزود: خداوند با معرفی شیطان به عنوان دشمن آشکار از ما خواسته که از شیطان پیروی نکرده، او را دشمن داشته و او را عبادت نکنیم و از وسوسه های شیطان به او پناه ببریم.

 

تولیت آستان مقدس قم تصریح کرد: مطابق کلام نورانی حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه عید فطر برای کسانی عید است که خداوند روزه‌های آن‌ها را بپذیرد و حضرت علی(ع) برای تشخیص عید از غیر عید یک ضابطه را قرار داده‌اند و می‌فرمایند « هر روز که انسان در آن معصیت نکند آن روز برایش عید است».

 

حجت الاسلام و المسلمین سیعدی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی اعیاد به دنبال اطاعت از اوامر الهی می آید، تصریح کرد: عید قربان بعد از اطاعت فریضه حج از خدا آمده و عید غدیر هم بعد از معرفی خلیفة الله خدا بر روی زمین قرار دارد.

 

وی افزود: عید سعید فطر هم بعد از یک ماه روزه داری به دستور خدا که فرمود«کتب الصیام» آمده است و توجه به این نکته ضروری است که ماه رمضان ماه تقوای الهی و مبارزه با هوای نفس است و در پایان این تقوا و مبارزه با نفس هم عید فطر قرار دارد و به حدی این عید ارزشمند است که ما خدا را به این عید قسم می دهیم.

 

امام جمعه قم ادامه داد: ارزش تقوا به حدی است که حضرت علی(ع) در یک حدیث برای تمام درد ها و آلام روحی و روانی بشر فقط یک نسخه ارائه می‌کنند و آن نسخه تقوای الهی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه در عرصه داخلی رهبر معظم انقلاب در طول ماه مبارک رمضان در دیدارهای صمیمانه ای که با اقشار مختلف مردم و مسؤولان داشتند یک سری رهنمودهای ارزشمندی را بیان کردند، گفت: شایسته است که مطالبات رهبری از درون این رهنمودها استخراج شده و گروه‌های هدف این رهنمودها نیز شناسایی شوند تا مطالبات رهبری به نحو شایسته در سطح کشور اجرایی شود.

 

وی شکر داشتن چنین رهبری فرزانه را التزام به رهنمودهای ایشان عنوان کرد و افزود: از جمله رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ موضوع ولنگاری فرهنگی است که مسؤولان باید نسبت به رفع این معضل توجه جدی داشته باشند.

 

امام جمعه قم حمایت از مقاومت، حفظ حجاب و عفاف، اقدام و عمل مؤثر در عرصه اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از مفاسد اقتصادی به‌خصوص چنگ اندازی به بیت المال و جلوگیری از قاچاق کالا را از دیگر مطالبات رهبری در ماه مبارک رمضان از گروه‌های مختلف مردم و مسؤولان عنوان کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با تأکید بر فعالیت رژیم صهیونیستی در منطقه و حمایت سعودی ها از آن‌ها تصریح کرد: در حال حاضر آل سعود و آل یهود با همکاری هم و به کمک مزدورانشان در منطقه کمر به نابوی اسلام بسته اند که به لطف خدا، تدابیر حکیمانه رهبرمعظم انقلاب و مقاومت گروه‌های فلسطینی موفق نشده‌اند و شعار صهیونیست ها که روزی از نیل تا فرات بود امروز در محدوده نواز غزه گرفتار شده و به شدت در نا امنی و ترس به سر می برند.

 

وی یادآورشد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و مقاومت گروه‌های فلسطینی در منطقه صهیونیست ها در همان کشورهای اسرائیلی محصور شده‌اند و عربستان هم که یک روز خود را محور جهان اسلام معرفی می‌کرد امروز به یکی از بی آبرو ترین رژیم ها در منطقه تبدیل شده است./۹۶۸/پ201/ی

ارسال نظرات