۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۳۶۵۴۷
کارشناس مذهبی:

عید فطر، روز برگشت به فطرت است

حجت الاسلام نجفی گفت: عید فطر روز برگشت به خدا، توحید و یکتا پرستی است، به طوری که انسان در طول ماه رمضان با استغفار و توبه، گناهان را در وجود خود سوزانده و پاک به ذات اقدس الهی متصل می شود.
نماز عید فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام نجفی کارشناس دینی عصر امروز در آئین وداع با ماه رمضان، در جمع روزه داران، عید فطر را روز برگشت به فطرت خواند و گفت: عید فطر روز برگشت به خدا، توحید و یکتا پرستی است، به طوری که انسان در طول ماه رمضان با استغفار و توبه، گناهان را در وجود خود سوزانده و پاک به ذات اقدس الهی متصل می شود.

 

وی با بیان اینکه مهم ترین ره آورد ماه رمضان تقوا برای جهاد اکبر با نفوذ فرهنگی دشمن است، خاطرنشان کرد: اگر انسان های که در طول ماه رمضان خود را از گناه و آلودگی پاک کردند، با هم متحد شوند که نماد آن، نماز عید فطر است، سدی محکم و غیر قابل نفوذی در برابر دشمنان به وجود آورده و جامعه اسلامی را بیمه می کنند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به توطئه های دشمنان برای ایجاد رخنه در بین مسلمانان و کشور های اسلامی، تصریح کرد: آئین های ملی و مذهبی از جمله نماز عید فطر می تواند زمینه ایجاد اتحاد در بین مسلمانان را فراهم کرده و ترفندهای دشمنان را نقش بر آب سازد، نماز عید فطر نماد وحدت بین مسلمانان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تشریح احکام مربوط به نماز عید فطر و زکات فطره، یادآوری کرد: فقرا باید در اولویت پرداخت زکات فطره قرار داشته باشند، با پرداخت زکات در جامعه می توان ریشه فقر و نداری را از از میان برد، زکات یکی از حق الناس اجتماعی است و در صورت پرداخت نشدن بر گردن مکلف باقی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه پرداخت زکات فطره را یکی از واجبات الهی بر عهده هر مسلمان دانست و با اشاره به اعمال روز عید سعید فطر گفت: اقامه نماز عید فطر، پرداخت زکات فطره در نخستین فرصت، زیارت امام حسین(ع)، دعای ندبه و صله ارحام از جمله اعمالی است که برای انجام در این روز سفارش شده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری مراسم عید فطر و اقامه نماز این‌ روز نیز نشان‌دهنده شکوه و عظمت انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: از این ‌رو باید مراسم این عید باشکوه هرچه بیشتری برگزار شود تا دشمن شکن و نماد وحدت در میان مسلمانان جهان باشد، دشمن از اتحاد مسلمانان هراسان است.

 

حجت الاسلام نجفی عید فطر را یکی از مهم ترین و بزرگ ترین اعیاد مسلمانان دانست و ابراز داشت: عید فطر نشان دهنده وحدت و همبستگی مسلمانان و یکپارچگی آن ها در برابر دشمنان است، عید فطر یکی از مهم ترین و بزرگ ترین اعیاد مسلمانان است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که پس از پایان ماه رمضان مورد توجه قرار گیرد دستگیری و حمایت همه جانبه از نیازمندان و مستضعفان است، کمک به فقرا برکات مادی و معنوی فراوانی را در جامعه به همراه دارد، اجازه ندهیم قلب ما در تصرف شیطان قرار گرفته و شیطان بر ما سلطه داشته باشد، باید زمینه های نفوذ شیطان در وجود خود را از بین برد./202/854/ب1

ارسال نظرات