۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۳۶۵۴۳
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

آیین نماز عید فطر به صورت محوری در ۳۴ نقطه خراسان شمالی برپا می‌شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: آیین اقامه نماز عید سعید فطر به صورت محوری در 34 شهر و مرکز بخش‌های این استان با امامت ائمه جمعه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمدعلی سالاری- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، اظهار کرد: عظمت و شکوه ماه بابرکت رمضان در اقامه نماز عید آن متبلور است.

 

وی با تأکید بر اینکه به همین دلیل باید تمام توان خود را صرف کنیم تا اقامه نماز عید فطر به صورت محوری و یکپارچه در استان صورت گیرد، ادامه داد: اقامه هماهنگ و محوری نماز این عید سعید بر شکوه و جلوه آن می‌افزاید.

 

حجت‌الاسلام سالاری که رییس ستاد برگزاری عید فطر خراسان شمالی نیز هست، تصریح کرد: بر اساس تصمیم این ستاد، نماز عید فطر به صورت محوری در 34 شهر و نقطه این استان به صورت هم‌زمان با هم برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نماز عید فطر در شهرها و مراکز بخش‌ها و دهستان‌های استان با امامت ائمه جمعه و روحانیان شاخص برگزار می‌شود، اضافه کرد: در همه این مناطق نماز عید فطر رأس ساعت هفت صبح روز عید برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی نماز عید فطر در بولوار روبروی مصلای امام خمینی (ره) و با امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آیین در شهر حصارگرمخان شهرستان بجنورد با امامت حجت‌الاسلام قربانی، امام جمعه این شهر در محل حسینیه اقامه خواهد شد.

 

به گفته وی نماز عید فطر در آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان به امامت حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه این شهرستان در میدان ساعت به سمت اداره ارشاد اقامه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: نماز عید فطر در قاضی در مقابل دفتر امام جمعه و به امامت حجت‌الاسلام محمدجواد شریعتی نژاد، امام جمعه قاضی، در پیش قلعه مقابل مسجد جامع به امامت حجت‌الاسلام تکمیلی و در فاروج نیز در محل مصلای این شهر به امامت حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه شهرستان برپا خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: نماز عید فطر در تیتکانلو در محل مسجد جامع به امامت حجت‌الاسلام نادعلی‌زاده، امام جمعه این شهر، در گرمه در حسینیه سیدالشهدا (ع) به امامت حجت‌الاسلام تاتاری و در ایور نیز در مسجد صاحب‌الزمان (عج) به امامت حجت‌الاسلام نیازی، امام جمعه ایور اقامه خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: نماز عید فطر در گلزار شهدای شهر درق به امامت حجت‌الاسلام محمدی، امام جمعه این شهر، در شیروان در محل مسجد جامع به امامت حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه این شهر، قوشخانه در مسجد ابوالفضلی به امامت روحانی مستقر و در شهر زیارت نیز در محل مسجد جامع این شهر به امامت روحانی مستقر برپا می‌شود.

 

وی افزود: نماز عید فطر در جاجرم در محل مصلای امام حسن مجتبی (ع) با امامت حجت‌الاسلام موسوی، امام جمعه جاجرم، اسفراین در میدان امام خمینی (ره) با امامت امام جمعه این شهرستان، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، راز مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در خیابان رجایی جنوبی

با امامت حجت‌الاسلام نوروزی، امام جمعه این شهر و در شهر لوجلی نیز در محل مسجد جامع با امامت روحانی مستقر برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام سالاری اظهار کرد: نماز عید فطر در محل امامزاده زین‌العابدین (ع) سنخواست با امامت حجت‌الاسلام سعیدی، در شوقان در محل حسینیه قمر بنی‌هاشم به امامت حجت‌الاسلام معصومی و در شهر صفی‌آباد در مزار شهدا به امامت حجت‌الاسلام دلبری برگزار می‌شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نماز عید فطر در محل مسجد جامع با امامت آخوند رحیم صمدی، امام جمعه اهل سنت، غلامان در مقابل مسجد حضرت ابوالفضل با امامت حجت‌الاسلام سلیمانی، باغلق در مسجد جامع با امامت آخوند یزدانی و در حصارچه نیز در محل مسجد جامع با امامت آخوند محمد پروانه اقامه می‌شود./302/9314/ب1

ارسال نظرات