۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۳۶۳۶۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

عید فطر شکرانه یک ماه بندگی و عید رستگاری بندگان خوب خدا است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: عید فطر شکرانه یک ماه بندگی و عید رستگاری بندگان خوب خدا در پایان ماه مبارک رمضان است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی و تبلیغی استان ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن این عید بزرگ بندگی اظهار داشت: عید فطر شکرانه یک ماه بندگی و عید رستگاری بندگان خوب خدا در پایان یک ماه روزه داری در ماه مبارک رمضان است.

 

وی افزود: عید سعید فطر از اعیاد توحید است و عید حقیقی و واقعی برای مسلمانان است، کسانی که کار نیک انجام داده‌اند. برای این روز اعمال و ویژگی‌هایی در قرآن کریم و روایات ذکر شده که بسیار منحصر به فرد است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه بیان داشت: عید فطر عید پایان یافتن رمضان نیست بلکه تولد و برآمدن انسانی نو از تیره گی های خویشتن و جشن پاداش الهی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان مؤمن در طول ماه پربرکت رمضان فرمان خداوند را اطاعت می کند و آنچه خداوند واجب کرده را دقیق انجام می دهد، رنج گرسنگی و تشنگی و تربیت نفس و عبادت حق را تحمل می کند و لذت ترک گناه را درک می کند، ادامه داد: هر کس که در این ماه در رسیدن به حق و کسب رضای معبودگری سبقت را برده باشد، سهم بیشتری از برکات خوان گسترده عید سعید فطر خواهد داشت.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان و تداوم حال و هوای این ماه ارزشمند الهی مهم ترین وظیفه روزه دار بعداز ماه مبارک رمضان است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که انسان مؤمن در ماه پربرکت رمضان فرمان خداوند را اطاعت می کند، آنچه خداوند واجب کرده است مو به مو انجام می دهد، رنج گرسنگی و تشنگی و تربیت نفس و عبادت حق را تحمل می کند و لذت ترک گناه را درک می کند، گفت: هر کس که در این ماه در رسیدن به حق و کسب رضای معبودگری سبقت را برده باشد، سهم بیشتری از برکات خوان گسترده عید سعید فطر خواهد داشت.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که عید سعید فطر از بزرگ ترین و مهم ترین اعیاد اسلامی است، گفت: زیارت امام حسین(ع)، غسل کردن در روز و شب عید، احیای شب عید، نماز عید فطر، کراهت روزه گرفتن تا سه روز بعد از عید، دادن زکات فطریه و همچنین گفتن تکبیر بسیار با کیفیت «الله اکبر، الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر، الله اکبر و لله الحمد، الله اکبر علی ما هدانا» در این روز بسیار سفارش شده است.

 

این محقق وپژوهشگر علوم دینی در مازندران تصریح کرد: در سوره اعلی به نماز عید فطر اشاره دارد و در ماه رمضان بعد از یک ماه روزه داری انسان پاک می‌شود و دلش لطیف و ظریف شده و صفا می‌یابد و از گناه زدوده می‌شود و با روحیه رستگاری به اقامه نماز عید فطر می‌پردازد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان افزود: در اين روز عزيز همه مسلمانان جهان با شرکت در نماز باشکوه عيد فطر به معبود و ولي نعمت خويش نزديک تر مي شوند و با توجه به تفرقه افکني ها و برنامه ريزي هاي نظام سلطه و استکباري براي از بين بردن وحدت ميان مسلمانان، برپايي اين نماز با فضليت وحدت آفرين خواهد بود و خطبه های نماز عید فطر، عالی ترین و بهترین درس های معنوی براي نمازگزاران است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: عيد فطر مظهر عظمت و مجد و شوكت و تجليگاه صلابت و عزت و كرامت مسلمين است و عيدفطر مبارك است برآنانى كه با فداكارى ها و ايثارها به هويت و شخصيت اصيل و جايگاه رفيع و منيع خود بازگشته اند.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به عظمت عيد سعيد فطر افزود: مؤمنان در روز عيد سعيد فطر پس از يك ماه روزه‌داري و عبادات‌هاي خالصانه منتظر دريافت پاداش و اجر از پيشگاه خداوند منان هستند و به تعبير امام علي(ع)، مؤمنان بر اساس اعمال خود از اجر معنوي و پاداش اخروي برخوردار مي‌شوند./950/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات