۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۳۶۳۴۰
مدیر حوزه علمیه تبریز:

عيد فطر، روز گرفتن مزد و پاداش الهی است

حجت الاسلام ناصری گفت: عيد فطر روز گرفتن مزد و پاداش الهی است، باید طوری رفتار کنیم تا معنویت حاصل‌شده از رمضان حفظ و روزبه‌روز افزایش یابد.
حجت الاسلام صمد ناصری

حجت‌الاسلام‌ صمد ناصری، مدیر حوزه علمیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از فرصت‌های پایانی ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان، ماه بندگی پروردگار هستی‌بخش است، ماه معرفت، عرفان و نزدیکی به خداست.

 

وی بابیان اینکه واژه «عيد» از ريشه عود گرفته‌شده‏ است و به معناى بازگشت و رجوع است، گفت: بنابراين عيد فطر که از دو کلمه عید و فطر تشکیل یافته به معنی بازگشت‏ به فطرت و سرشت است، عيد سعيد فطر عيد پاکي از رذالت‌ها، پلیدی‌ها، گناهان و آلودگی‌ها است و در عيد فطر عباد الرحمن پاداش و عيد قبولي در امتحان و ابتلا الهي را دريافت می‌کنند.

 

مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر (عج) تبریز بابیان اینکه ر روز عيد فطر عفو و بخشش خداوند در ماه صيام با ورود به ماه شوال مضاعف می‌شود، عيد سعيد فطر عيد همه بندگان الهي وعيد همدلي، پاکي وايمان است، گفت: عيد فطر داراى اعمال و عباداتى است كه در روايات معصومين(ع) به آن‌ها پرداخته‌شده و ادعيه خاصى نيز آمده است.

 

وی بابیان اینکه  از سخنان معصومين(ع) چنين مستفاد مى‏‌شود كه روز عيد فطر، روز گرفتن مزد و پاداش الهی است، گفت: مستحب است در این روز انسان بسيار دعا كند و به ياد خدا باشد و روز خود را به بطالت و تنبلى نگذراند و خير دنيا و آخرت را طلب کند، عید فطرت بااهمیت و ارزشمند است.

 

حجت‌الاسلام ناصری بابیان اینکه مهم‌ترین دعای مسلمین تعجیل فرج حضرت امام زمان(عج) است، گفت: با ظهور حضرت ولیعصر(عج) اسلام فراگیر شده و اداره جهان طبق اصول و موازین اسلامی  خواهد بود، عيد سعيد فطر عيد آمادگي و سرزندگي مسلمانان و تبعیت آنان از ولی‌الله الاعظم(عج) است.

 

وی یادآور شد: باید توجه داشت تا تقوا و اخلاصی که در ماه ضیافت الهی کسب‌شده است، بعدازاین ماه هم ادامه پیدا کند و روزبه‌روز ارتقاء یابد و بهترین اعمال نیز عمل به واجبات و ترک محرمات است، برپايي نماز عيد سعيد فطر بزرگ‌ترین نمايش وحدت و عظمت مسلمانان جهان است.

 

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) عيد سعيد فطر عيد سربلندي و سرافرازي بندگان خالص‌شده و رهيده از گناه و نجات‌یافته از دام شيطان خواند و افزود: مسلمانان پس از يك ماه توفيق روزه‌داری و شركت در مهماني خداوند و بهره‌گیری از فيوضات آن براي رستن از گناه در اين نماز وحدت‌آفرین حضور پيدا می‌کنند.

 

وی فطر را عيد خداجويي و خداترسي و خداپرستي و عيد زیبایی‌های معنوي دانست و تصريح كرد: پيامبر اكرم (ص) در باب اهميت عيد فطر فرمودند؛ عيد فطر، هدیه‌ای است كه از سوي خدا به مردان و زنان امتم داده‌شده و خداوند متعال چنين هدیه‌ای را پيش از من به هیچ‌کس نداده است./854/302/ب3

ارسال نظرات