۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۳۶۲۳۶
حجت الاسلام تراشیون تبیین کرد؛

ویژگی‌‌های زن در خانواده از نگاه اسلام

کارشناس مسائل خانواه با بیان این که مبنای زندگی مشترک در اسلام رشد و تعالی انسان است، گفت: پیامبر(ص) در روایتی فرمودند که زن خوب زنی است که نسبت به شوهر خود محبت داشته باشد و دوست و دلسوز همسر خود باشد.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، کارشناس مسائل خانواده، پیش از ظهر امروز در سلسله نشست های خانه ای مثل بهشت که در مصلای قم برگزار شد با اشاره به این که در اسلام اصل بر لذت جویی نیست، اظهار داشت: اصل در زندگی مشترک رضایت خداوند است هرچند رضایت خود انسان حاصل نشود.

 

وی با بیان این که مبنای زندگی مشترک در اسلام رشد و تعالی است، افزود: در ایدئولوژی سبک زندگی اسلامی نگرش به خانواده باید به عنوان سکوی پرش به سمت بندگی و رضایت خداوند باشد و تحمل ناخوشی های زندگی بخشی از زندگی است؛ با این ایدئولوژی خانواده و جامعه آرام تر می شود.

 

حجت الاسلام تراشیون به ویژگی های زن در خانواده از دیدگاه اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: پیامبر(ص) در روایتی فرمودند که زن خوب زنی است که نسبت به شوهر خود محبت داشته باشد و دوست و دلسوز همسر خود باشد؛ برای زن باید شوهرش شخصیت اول زندگی او باشد و حتی از پدر و مادر و دیگر نزدیکان محبت بیشتری به شوهر خود داشته باشد و نتیجه دلسوز نسبت به شور افزایش دلبستگی است.

 

وی به ملاک های دوستی زن با شوهر خود پرداخت و گفت: دوست خوب دوستی است که عیب دوست خود را بپوشاند، کمک کار او باشد، او را به یاد خدا بیندازد و در سختی ها با او همراه باشد؛ باید توجه داشت که سختی های زندگی انسان رامی سازد و در تربیت فرزن نباید هر چیزی را که خواست در همان لحظه برایش فراهم کرد بلکه باید فرزند بفهمد که در دنیا باید سختی بکشد و همه چیز مهیا نیست.

 

کارشناس مسائل خانواده با بیان این که ویژگی زن موفق خدمت به شوهر است، اظهار داشت: انسان مسلمان باید در مسیر رشد و تعالی به سه شاخصه اعتقادات، اخلاقیات و شرعیات توجه داشته باشد و نمی شود که در زندگی فقط به شرعیات عمل کرد؛ این درست است که از نظر شرعی زن وظیفه خدمت ندارد و حتی می تواند برای شیر دادن به فرزند از شوهر اجرت بگیرد اما خدمت زن به شوهر از نظر اخلاقی به رشد او کمک می کند و زودتر به کمال می رسد.

 

وی خانه داری و تربیت فرزند را بهترین و با ارزش ترین کار برای زن دانست و گفت: در زندگی باید اهم و مهم را در نظر داشت زیرا مهمترین کار در زندگی تربیت صحیح فرزند و ایجاد آرامش در خانواده است؛ پیامبر(ص) فرمودند زنی که در خانه شوهر خود به قصد مرتب کردن چیزی را جابجا کند خداوند به او نظر لطف می اندازد و کسی که خداوند نظر لطف بیندازد عذاب نخواهد شد./843/پ202/ی

ارسال نظرات