۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۳۶۱۲۵
درس های از قرآن(۱۸)

سیاست طاغوت در جنگ نرم، تفرقه است

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که مسجد بر اساس تقوا قابلیت نماز خواندن دارد، گفت: سیاست طاغوت ها ایجاد تفرقه بین مسلمانان است، بنابراین ما باید بصیرت داشته باشیم و حواسمان باشد، جنگ نرم همیشه بوده و هست.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، در برنامه درس هایی از قرآن با موضوع جنگ نرم در حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار کرد: برخی زمین و آسمان را به هم می بافند تا موضوعی فتنه انگیز در جامعه مطرح کنند، از این رو هرچه را که می شنوید نه تأیید نه رد کنید، ممکن است با تأیید آن آبروی مؤمنی ریخته شود، اگر رد کنید، ممکن است پس از مدتی با رو شدن سندش مورد تمسخر قرار گیرید.

 

وی به مصادیقی از جنگ نرم اشاره و بیان کرد: هر اشک، سوگند، خواب، سخنرانی قابل اعتماد نیست زیرا برخی در پشت همین اشک ها، سوگندها، خواب ها و سخنرانی های دروغین شبهه ایجاد می کنند در حالی که خواب حجت نیست مگر برمبنای وحی باشد،. سخنرانی دروغی هم طوری است که اولیاءالله را هم شگفت زده می کند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: ابزار جنگ سرد انفجار، تانک و توپ است، در جنگ نرم بدن با گلوگه سوراخ نمی شود بلکه فکر بشر را سوراخ می کنند، ماشین و اموال شما را غارت نمی کنند بلکه فکر شما را می دزدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی سوء استفاده از مسائل و موضوعات گوناگون را راه دیگری برای جنگ نرم عنوان کرد و گفت: بارگاه و قبرستان بقیع واقع در مدینه که چهار امام ما شیعیان در آن جا دفن هستند، از سوی وهابی های ملعون خراب شد و مردم ایران به لحاظ شیعه بودن و علاقه مندی به اهل بیت، برای اعتراض کردند.

 

وی افزود: رضا شاه تصاویری از این تظاهرات را به خارج فرستاد و گفت که مردم ایران خواهان پهلوی هستند و علیه حکومت قاجار تظاهرات کرده اند، این سوء استفاده رضا شاه مصداقی از جنگ نرم است که از طریق آن فکر را می خرند.

 

این مفسر قرآن کریم با اشاره به این که آل سعود برای حادثه منا عذرخواهی نکرد، اظهار کرد: مستکبران توبه و عذرخواهی نمی کنند مگر هنگامی که مانند فرعون در حال غرق شدن باشند در حالی که تا قبل از ظهور آثار مرگ در انسان توبه قبول است نه در لحظات پایانی عمر که به نوعی جبر است.

 

تفرقه سیاست طاغوت است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان کرد: مسجد ممکن است ابزاری برای جنگ نرم قرار گیرد و می توان به مسجد ضرار اشاره کرد که هدف از ایجاد آن تفرقه بین مؤمنان، سرپوشی جنایات و کفر، رصد و دستیابی به اطلاعات مومنان از سوی دشمنان خارجی بود.

 

وی با بیان این که مسجد بر اساس تقوا قابلیت نماز خواندن دارد، گفت: سیاست طاغوت ها ایجاد تفرقه بین مسلمانان است، بنابراین ما باید بصیرت داشته باشیم و حواسمان باشد، جنگ نرم همیشه بوده و هست.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: یکی از راه های جنگ نرم فریب است بدون اینکه خود متوجه باشیم با ایجاد تشکیک و تلقین هم چنین اختلاط حق و باطل گول می خوریم.

 

وی افزود: تفرقه بین مؤمنان، سرپوشی جنایات، فتنه و توطئه، وسوسه های شیطانی، به رخ کشیدن کاخ ها، تعیین جایزه، به رخ کشیدن اولاد و اموال، گریه های قلّابی، سوگندهای دروغ، حرف های به ظاهر درست، خواب دروغین از ابزارهای جنگ نرم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: ایجاد رعب و وحشت، پیمان شکنی و سیاه نمایی، دادن وعده های نظامی، اقتصادی، تحصیلی، توریستی به ویژه به جوانان از دیگر راه های جنگ نرم است.

 

یادآور می شود، سلسله جلسات درس هایی از قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان هر شب ساعت22:30 در صحن جامع حرم مطهر ثامن الححج(ع) برگزار می شود./1308/202/ب3

ارسال نظرات