۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۴۳۵۹۸۰
درس هایی از قرآن(۱۷)؛

ایمان تاکتیکی؛ شیوه تاریخی دشمن در جنگ نرم

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در حرم رضوی گفت: منافقان همواره در طول تاریخ خطر بزرگی برای اسلام محسوب می شدند که یکی از روش های آنان ایمان تاکتیکی است و ریشه در تاریخ اسلام دارد که به وسیله آن قصد فریب مؤمنان را دارند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در برنامه درس هایی از قرآن کریم در حرم مطهر رضوی با اشاره به ایه وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ ءَامِنُوا كَمَا ءَامَنَ ٱلنَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا ءَامَنَ ٱلسُّفَهَاءُ أَلَاإِنَّهُمْ هُمُ ٱلسُّفَهَاءُ وَلَكِن لَّا يَعْلَمُونَ» به وجود منافقان و یهودیان زمان پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: اسلام در زمان پیامبر (ص) بیشترین ضربه را در داخل مدینه از منافقان خوره است.

 

وی افزود: اسلام در يك مقطع تاريخی، با گروهى روبرو شد كه نه اخلاص و شهامت براى ايمان آوردن داشتند و نه قدرت و جرأت بر مخالفت صريح، قرآن از این گروه به عنوان منافقان ياد مى كند که خطر بزرگى براى اسلام محسوب مى شدند.

 

مفسر قران کریم ادامه داد: منافقان بین مسلمانان واقعى نفوذ كرده بودند ولی از آن جا كه ظاهر اسلامى داشتند، شناخت آنها مشكل بود اما قرآن شناخت آن ها، نشانه هاىی دقيق مطرح کرده است که خط باطن آنها را برا ما روشن و مشخص سازد.

 

ایمان تاکتیکی

رییس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: بعضى از مردم هستند كه مى گويند به خدا و روز قيامت ايمان آورده ايم در حالى كه ايمان ندارند که در واقع اين عمل يك نوع زرنگى و تاكتيكی جالب حساب مى كنند که با این عمل قصد فریب خدا و مؤمنان را دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به آیه «آمِنُوا بِالَّذِي أُنزِلَ عَلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَجْهَ النَّهَارِ» به داستان یهودیان زمان پیامبر اشاره کرد و افزود: جمعی از سران یهودی برای ضربه به اسلام به ایمان تاکتیکی متوسل شدند که خداوند بعد از توطئه منافقان و یهودیان، پیامبر اکرم(ص) را از این تاکتیک دشمن آگاه کرد و به پیامبر فرمود: نه از آمدن یهودیان شاد باشید و نه از رفتنشان.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه یکی دیگر از اعمال منافقان و یهودیان، تخریب شخصیت های مسلمان بود و سعی داشتند شخصیت های دینی پیامبر و پیروانش را در نظر مردم حقیر جلوه دهند و نسبت های ناروا به آنها بزنند تا اعتبار آنها در بین مردم از بین برود، اظهار کرد: تضعیف مکتب، تضعیف امت و تضعیف رهبری هدف منافقان بود.

 

ذلت اسرائیل با سلاح نظامی

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه اسرائیل روز به روز از نظر سلاح نظامی قوی و روز به روز با این سلاح ذلیل می شود، خاطر نشان کرد: اینکه ما می گوییم مرگ بر اسرائیل این یک نوع عذاب شدید است و اسرائیل با عذاب شدید با مسلمانان می جنگد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از ابزارهای دشمن برای انحراف جوانان هنر است، به داستان حضرت موسی و قوم یهود در این باره اشاره کرد و افزود: خداوند به موسی گفت 30 شب بیا كوه طور مناجات كن تا تورات و كتاب آسمانی را تحویل بگیری، حضرت موسي به يهوديها گفت مي‌روم 30 شب معتكف مي‌شوم و قانون آسماني بياورم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: حضرت موسی 30 شب رفت کوه طور، خداوند گفت 10 شب ديگر هم بيا تا 40 شب شود  و در اين 10 روز اضافی يك هنرمند مجسه سازي بنام سامري طلاها را جمع كرد و گوساله‌اي ساخت و مردم را دعوت كرد و گفت خداي شما همين گوساله است مردم از سمت خداپرستي به سمت گوساله پرستي رفتند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گاهی انسان را در فشار و در مقابل عمل انجام شده و تعریف بی جا قرار می دهیم، اظهار کرد: دشمن به دنبال غافل شدن مسلمانان است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور در پایان با تاکید بر اینکه هویت ایرانی باید حفظ شود، خاطر نشان کرد: بی هنری و بی حجابی یکی از ابزارهای جنگ نرم است و زن مسلمان وظیفه دارد دستور اسلام را رعایت کند که اگر در جامعه کوتاهی کند دشمن به اهداف خود می‌رسد./202/859/ب1

ارسال نظرات