۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۳۵۸۷۹
در نشست خانه‌ای مثل بهشت بررسی شد؛

شناخت راه‌های جلب محبت در خانواده

حجت‌الاسلام تراشیون با بیان این که برای جلب محبت همسر باید به علایق و وابستگی‌های او احترام گذاشت، گفت: توجه به مقدمات محبت از قبیل نیازهای زیستی و نیاز به امنیت ضروری است و محبت در مرحله سوم از نیازهای انسان قرار دارد.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون، کارشناس مسائل خانواده، پیش از ظهر امروز در سلسله نشست‌های خانه‌ای مثل بهشت که در مصلای قم برگزار شد، در بحث محبت ورزی به راه‌های جلب محبت در خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: محبت یک بده بستان است و اگر انسان به کسی محبت کند از او محبت خواهد دید و محبت باید بدون شرط باشد.

 

وی دومین راه جلب عاطفه را عدم انجام رفتارهای نامطلوب دانست و افزود: باید برای جلب رضایت همسر رفتارهایی که طرف مقابل خوشش می‌آید را انجام دهد و به علایق مشروع طرف مقابل توجه داشته باشد و همچنین از کلمات و جملات مورد علاقه همسر استفاده کند.

 

حجت الاسلام تراشیون با بیان این که زندگی به خودی خود زیبا نمی‌شود و باید یک فرایند را طی کند، ابراز داشت: زندگی موفق نیاز به هوشمندی دارد به این معنی که بتوانیم تحلیل درستی از موقعیت داشته باشیم و تصمیمات به موقع و به جا بگیریم زیرا با شعار دادن زندگی زیبا نمی‌شود.

 

وی ملاک موفقیت در زندگی را رشد رضایت‌مندی از زندگی عنوان کرد و افزود: انسان موجودی قابل انعطاف است و انسان هوشمند می‌تواند با انعطافی که از خود نشان می‌دهد رفتار طرف مقابل خود را تغییر دهد.

 

کارشناس مسائل خانواده احترام و گذشت را از دیگر عوامل جلب عاطفه و محبت همسر دانست و خاطرنشان کرد: احترام به انسان شخصیت می‌دهد و باعث جلب محبت فرد نسبت به انسان می‌شود و از طرف دیگر گذشت نسبت به خطاهای همسر می‌تواند احساس محبت را افزایش دهد.

 

وی با بیان این که دوست داشتن افراد مورد علاقه همسر می‌تواند در افزایش محبت کمک کند، گفت: انسان باید در زندگی به علایق و وابستگی‌های همسر خود توجه داشته باشد و آن‌ها را دوست بدارد و باید توجه داشته باشیم که هیچ‌گاه خود را در مقابل همسر کوچک نکنیم زیرا انسان افراد با شخصیت را بیشتر دوست دارد.

 

حجت‌الاسلام تراشیون با بیان اینکه خدادوستی و اهل معنویت بودن باعث جلب محبت اطرافیان می‌شود، اظهار داشت: محبت اهل‌بیت(ع) به معنی عمل کردن به سیره اهل‌بیت(ع) است نه این که تمام وقت خود را به دعا و عبادت و مسائل معنوی بپردازیم.

 

وی توجه به مقدمات محبت را در ابراز محبت ضروری دانست و افزود: مقدمات محبت در مرحله اول توجه به نیازهای زیستی مانند خوردن و استراحت کردن در مرحله دوم توجه به امنیت و آرامش فرد است زیرا محبت در محیط‌های پر تنش معنایی ندارد و تا انسان نیاز زیستی خود را برطرف نکند نیاز به محبت را احساس نمی‌کند./843/پ202/ی

ارسال نظرات