۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۳۵۸۶۱
آیت‌الله سلیمانی:

تزلزل بنیان خانواده، ارمغان فرهنگ غرب است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تزلزل بنیان خانواده، تنوع طلبی جنسی و افزایش طلاق، تحفه‌ای است که فرهنگ به ظاهر متمدن غربی برای جوامع به ارمغان آورده و نتیجه آن جز انحطاط و سقوط اخلاقی نیست.
سلیمانی

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: دنیای غرب امروز با یک بحران بزرگ فرهنگی به نام فروپاشی کانون خانواده مواجه است و متأسفانه در حال صدور این بحران به سایر جوامع می‌باشد.

 

وی اظهار کرد: انگیزه شکل گیری خانواده در غرب، انگیزه متعالی و معنوی نیست، بلکه در اکثر موارد، یک پیوند از سر اجبار و ناچاری است، یعنی مرد و زن تا زمانی که جاذبه داشته و می‌توانند برای خود طعمه پیدا کنند، به فکر ازدواج و تشکیل خانواده نمی‌افتند.

 

امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: وقتی روابط زن و مرد در غالبی به غیر از خانواده رسمی ترویج داشته باشد، افراد احساسات و نیازها و عواطف خود را جایی هزینه می‌کنند که برایشان آثار مثبتی در پی نخواهد داشت.

 

وی بیان کرد: بعد از تشکیل خانواده از سر ناچاری، اگر مرد برای همسرش کلمات عاطفی به کار ببرد، زن می‌داند که شوهرش این جملات را برای ده‌ها زن دیگر هم مصرف کرده است، از این رو پیوند عاطفی میان آنان شکل نخواهد گرفت.

 

آیت‌الله سلیمانی عنوان کرد: در فرهنگ اسلامی تأکید شده است که روابط جنسی و عاطفی تنها باید در غالب همسری و در کانون خانواده باشد؛ در چنین حالتی رابطه زن و مرد بر اساس اعتماد و دلداگی شکل می‌گیرد.

 

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که کانون خانواده‌ها را سرد می‌کند، رواج بدحجابی، فساد و فحشا است؛ وقتی زمینه گناه در جامعه آماده و مهیا باشد، می‌تواند به روابط زن و شوهری صدمه بزند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ترویج فساد، آزادی‌های بی حساب و بی بند و باری است که جامعه غربی را در آرزوی داشتن خانواده سالم فرو برده و باید مراقب باشیم این فرهنگ در قلب جامعه ما رخنه نکند./302/831/ب1

ارسال نظرات