۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۳۵۷۳۵
حجت الاسلام شکوری تبیین کرد؛

نقش محوری انقلاب اسلامی بر مقاومت فلسطین

امام جمعه خوی به نقش محوری انقلاب اسلامی در مبارزات فلسطین اشاره کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی تمامی معادلات استکبار در ارتباط با فلسطین و جهان اسلام را به هم ریخت.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری،خطیب جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس،  به نقش محوری انقلاب اسلامی در مبارزات فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی تمامی معادلات استکبار در ارتباط با فلسطین و جهان اسلام را به هم ریخت.


وی گفت: با تدبیر امام راحل و نامگذاری روز جهانی قدس، شعارهای ناسیونالیستی بی خاصیت عربی جای خود را به انتفاضه با محوریت مسجد داد ،رهبران فلسطینی با گرایشات چپی و مارکسیستی عملا منزوی شد ،حزب الله و حماس با شعارهای اسلامی وارد صحنه شدند.


حجت الاسلام شکوری گفت: براساس حمایت مردم مسلمان از فلسطین، تمامی قراردادهای استعماری و تحمیلی مانند کمپ دیوید ،غزه و اریحا ،شرم الشیخ و صلح آمریکایی اعراب و اسرائیل شکست خوردند و مقاومت روح تازه پیدا کرد.


وی با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار داشت: فلسطینیان به جز جهاد و مبارزه علیه اسرائیل راه دیگری ندارند.

 

قوه قضاییه جلب رضایت مردم را یک وظیفه اسلامی بداند


حجت الاسلام شکوری با اشاره به ملاقات مسؤولان قوه قضاییه با مقام معظم رهبری به تذکرات و درخواست های معظم له از قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: قوه قضائیه باید جلب رضایت مردم را وظیفه شرعی بداند و به آن عمل کند.


وی  سلامت قوه قضائیه در درجه اول، ضرورت برخورد قاطع با افراد متخلف و فاسد داخل قوه در تمامی استان ها و شهرستانها و استمرار بخشیدن به آن،ضرورت پیشگیری از جرم و اصلاح قوانین، لزوم برنامه ریزی برای مجازات های جایگزین زندان،فراهم سازی زمینه استفاده 24 ساعته مردم از مشورت ها را از جمله مطالبات رهبری از قوه قضائیه برشمرد.


حجت الاسلام شکوری بر اساس فرمایشات رهبری، بر ضرورت احیاء حقوق بشر اسلامی در سطح جهان  تأکید کرد و گفت: پیگیری حقوقی قضایای بین المللی از وظایف قوه قضاییه است، باید صد در صد انقلابی بوده و انقلابی عمل کند.


دشمن ستمگران  و یاور ستمدیدگان باشید


مسؤول مدارس علمیه خوی به بخشی از توصیه امیرمؤمنان به حسنین (ع) پس از ضربت خوردن اشاره کرد و گفت:«حق بگویید و برای خدا کار کنید ،دشمن ستمگران و یاور ستمدیدگان باشید.»


 وی با ضرورت توجه به فرهنگ وداع با ماه رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: براساس سیره پیامبر و ائمه معصومین (ع) لازم است مسلمانان در پایان رمضان بگویند خدایا آن را آخرین روزه داری ما در این ماه قرار مده و اگر چنین قرار دادی مرا آمرزیده قرار بده و محرومم مگردان.


 توصیه های امیرمؤمنان(ع) در خطبه عید فطر


حجت الاسلام شکوری گفت: امیرمؤمنان(ع) در خطبه های نماز عید فطر ، می فرماید:« این روزی است که در آن نیکوکاران پاداش می گیرند و هرزه کاران زیان خواهند دید و این روز شباهت بسیاری به روز قیامت دارد با بیرون آمدن از خانه های خود به سوی مصلی یادآور خروج شما از قبرها بسوی پروردگارتان است و ایستادن شما در مصلی یادآور ایستادن شما در پیشگاه پروردگارتان می باشد و بازگشت شما به خانه هایتان یادآور بازگشتتان به خانه های خود در بهشت است.»/936/202/ب3

 

ارسال نظرات