۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۴۳۵۳۸۳
حجت الاسلام پژمان فر مطرح کرد؛

چالش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نتیجه ضعف در فرهنگ

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که فرهنگ همه مسائل دیگر را تحت تأثیر قرار می دهد، گفت: چالش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی امروز به دلیل ضعف در فرهنگ است.
حجت الاسلام پژمانفر حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مجلس شورای اسلامی شب گذشته در نخستین جلسه از سلسله نشست های پرسش و پاسخ که با حضور اصحاب رسانه، کارشناسان و نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تالار شهر برگزار شد، مسأله نخست کشور را بحث فرهنگ بیان کرد.

 

وی با بیان این که فرهنگ همه مسائل دیگر را تحت تأثیر قرار می دهد، گفت: چالش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی امروز به دلیل ضعف در فرهنگ است.

 

حجت الاسلام پژمان فر گفتمان دفاع مقدس را راهگشای بحران ها دانست و اظهار کرد: با گفتمان دفاع مقدس از بسیاری از بحران هایی که در این شرایط می توانست ما را زمین گیر کند، عبور کرده ایم.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی به تأکید رهبر معظم انقلاب به ادبیات و فرهنگ مقاومت اشاره و بیان کرد: وقتی تحریم ها شروع شد، امام با ادبیات و فرهنگ مقاومت ایستادند و گفتند:«مردم ما مردم رمضان هستند.» بنابراین توجه به ظرفیت فرهنگی برای عبور از مشکلات بسیار جدی است.

 

وی به تلاش دشمن بر نفوذ فرهنگی اشاره و ابراز کرد: وقتی دشمن نتوانست با همه ظرفیت خود در برابر جمهوری اسلامی بایستد در حوزه فرهنگ و تغییر آن و به تعبیر رهبر معظم انقلاب شکست انقلاب اسلامی برنامه ریزی کرد.

 

حجت الاسلام پژمان فر به تأکید رهبر معظم انقلاب به تهاجم فرهنگی اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مسأله فرهنگ را با عبارت هایی مانند شبیخون فرهنگی، و تهاجم فرهنگی هشدار داده بودند که اگر توجه کافی می شد، با مشکلاتی که امروزه روبرو هستیم، کمتر دچار می شدیم.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی به نظارت کیفی بر دستگاه های فرهنگی تأکید و ابراز کرد: بازرسی ودیوان محاسبات کشور بر دستگاه ها نظارت کمی دارند که نظارت آن ها بر دستگاه ها لازم است اما کافی نیست و احتیاج به نظارت کیفی است که در این باره اقداماتی خواهیم داشت./1310/202/ب2

ارسال نظرات