۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۳۵۳۸۰
نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت اصلاح سیستم عملیاتی کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی

نماینده مجلس شورای اسلامی اصلاح سیستم عملیاتی کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: اقتصاد باید مردمی شود.
حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی رییس کارگروه اصلاح قانون بانکداری بدون ربا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی، نماینده مجلس شورای اسلامی شب گذشته در نخستین جلسه از سلسله نشست های پرسش و پاسخ که با حضور اصحاب رسانه، کارشناسان و نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تالار شهر برگزار شد، به اصلاح نظام بانکی در کشور تأکید کرد.

 

وی اصلاح نظام بانکی را اولویت نخست قانون گذاری در کشور دانست و گفت: تا زمانی که نظام بانکی را مطابق با شرع مقدس و نظام مدرن بررسی نکنیم، اصلاح نخواهد شد.

 

حجت الاسلام بحرینی به اصلاح سیستم عملیاتی در کشور تأکید و ابراز داشت: اگر بنا باشد که اقتصاد مقاومتی از ترازی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اجرایی شود باید سیستم عملیاتی را تغییر دهیم.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی اسیر مجریانی هستیم که نتوانسته اند با انقلاب همراه شوند و در عرصه اقتصاد و فرهنگ این امر جدی تر است، نظام آموزشی اقتصاد در کشور به گونه ای است که ذهن فارغ التحصیل اقتصاد درگیر آموزه های غیر دینی است، اما همه آن ها در مسیر انقلاب رشد کرده اند و این خلأ در نظام آموزشی را با تلاش خود پر می کنند.

 

اقتصاد باید مردمی شود

نماینده مجلس شورای اسلامی به اقتصاد مردمی تأکید و اظهار کرد: هیچ کشوری با اقتصاد دولتی موفق نشده است و باید اقتصاد مردمی باشد، ما از این فرصت و مردمی کردن اقتصاد استفاده نکرده ایم.

 

وی به هدایت بخش خصوصی در اقتصاد اشاره کرد و افزود: باید فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود اما بخش قانون گذاری و دولتی با قانون آن ها را هدایت کنند، از جمله این که به بخش خصوصی که توریست جذب می کنند و یا اعزام به شهرهای زیارتی دارند را از مالیات معاف می کند.

 

حجت الاسلام بحرینی افزود: ما به بخش خصوصی کم اعتماد کرده ایم و در جایی که اعتماد شده قانون خوبی وضع نشده و نتیجه خوبی نگرفته ایم.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سیاست گذاری اقتصاد مقاومتی جذب سرمایه گذار خارجی خوب است، اما حجم بزرگی از منابع مالی در اختیار مردم است که باید در جهت ارزش افزوده اقتصادی جهت داده شود.

 

ضرورت منطقی کردن تعرفه گذاری کالا

وی درباره کالای قاچاق، گفت: درباره جلوگیری از قاچاق کالا که در اقتصاد مقاومتی به آن تأکید شده است، قانون خوبی داریم اما جای تأسف دارد که هنوز آیین نامه اجرایی به تصویب دولت نرسیده است.

 

حجت الاسلام بحرینی به منطقی کردن تعرفه گذاری کالا تأکید و اظهار کرد: در صورتی که تعرفه گذاری منطقی شود، برای خیلی از کالاهای قاچاق که وارد می شود، استاندارها را می توان اعمال کرد، مدل موضوع کالا که بخش مهمی است به مدل تعرفه گذاری بر می گردد./1310/202/ب2

ارسال نظرات