۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۳۵۳۰۷
کارشناس اخلاق حوزه علمیه در قزوین:

شب زنده داری در شب قدر برابر در امان ماندن از عذاب الهی در طی سال است

کارشناس اخلاق حوزه علمیه در استان قزوین گفت: کسی که در شب قدر اِحیا و شب زنده داری بکند و در این جا باید این نکته اشاره کرد که کلمه اِحیا درست است و از کلمه اَحیا استفاده نکنید کلمه اَحیا درست نیست، یعنی حتی انسان‌ بیدار بماند و این بیدار ماندنش برای خدا باشد و در کنار همه این‌ها دعای جوشن کبیر هم بخواند حضرت می‌فرماید تا سال آینده از عذاب در امان خواهد ماند.
حجت الاسلام غلامرضا شرافتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا شرافتی کارشناس اخلاق حوزه علمیه در استان قزوین سحر گذشته به مناسبت شهادت امیر مؤمنان حضرت امام علی (ع) و شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و اِحیای شب قدر با حضور در مسجد احمد بیگ در استان قزوین گفت: در مشخص بودن شب قدر شبهه وجود دارد آیا کسی می‌داند که شب قدر شب 19، شب 21 یا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است یا خیر احتمالات مختلفی وجود دارد ولی از همه مهم تر و قوی تر شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

 

حجت الاسلام شرافتی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) ابراز کرد: این آقا گرانقدر و مهربان ماه مبارک رمضانی بیمار بودند ولی وقتی که شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان که رسید حضرت با توجه به حال ناخوشایندی که داشتند دستور دادند که او را به مسجد ببرند در اینجا می‌توان به حصاصیت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان  پی برد.

 

وی در ادامه افزود: چه قدر خوب است که هم وجود انسان مقدس باشد و هم در جایگاه مقدس، خدا را بخواند، امام صادق وجودش مقدس است و در خانه پروردگار است، اگر همه چیز با هم جمع بشود دیگر نور الانور می‌شود.

 

شنیدن صدای لبیک خداوند با دلی پاک و خشوع درونی

این کارشناس اخلاق با اشاره به ادامه مطلب اضافه کرد: مکان مقدس باشد، زمان مقدس باشد، که مکان مسجد است و زمان شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است، تماماً وجود من هم از آلودگی پاک باشدآن موقع است که صدای یا رب که می‌زند لبیک هم می‌آید.

 

فایده شب زنده داری در شب قدر

این کارشناس حوزوی با اشاره به اهمیت بهشت و دوزخ از دیدگاه رسول گرامی اسلام نقل کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید کسی که در شب قدر اِحیا و شب زنده داری بکند و در این جا باید این نکته اشاره کرد که کلمه اِحیا درست است و از کلمه اَحیا استفاده نکنید کلمه اَحیا درست نیست، یعنی حتی انسان‌ بیدار بماند و این بیدار ماندنش برای خدا باشد و در کنار همه این‌ها دعای جوشن کبیر هم بخواند حضرت می‌فرماید تا سال آینده از عذاب در امان خواهد ماند.

 

لذت امین گفتن در دعاها لذت جسمانی است

این استاد اخلاق حوزه علمیه در قزوین با اشاره به اینکه عذاب افراد با یکدیگر فرق می‌کند تصریح کرد: عالِمی که به عِلمش عمل نکند و در همین باره عذابی که خداوند به او می‌دهد این است که لذت مناجات را از او می‌گیرد عذاب با عذاب فرق می‌کند و همین طور هم عامین با عامین فرق می‌کند لذت عامین لذت جسمانی است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه چرا ما از این عبادت هایمان لذت نمی‌بریم اظهار کرد: چون وجود ما سر تا پا آلوده است، صبح تا غروب ما یا حق الناس به گردنمونه یا حق الالله یا با نیش زبون ،توهین، اطرافیان را ناراحت می‌کنیم که این کار‌ها باعث می‌شود که من دل مؤمن‌ها را بشکنم که به واسطه همین کار قلب من هم آلوده می‌شود که با این قلب آلوده برای به جا آوردن نماز حاضر می‌شویم و توقع هم داریم بهترین لذت را از نماز ببریم./853/202/ب3

 

 

ارسال نظرات