۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۳۵۱۹۶
استاد دانشگاه:

قرآن کامل‌ترین منشور اخلاقی است

استاد دانشگاه گفت: احترام به پدر و مادر در دین اسلام الزامی است، در دین ما آماده است چنانچه پدر و مادر فردی کافر نیز بودند انسان باید به آنها احترام بگذارد.
نمیشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زهرا کتابی مدرس دانشگاه بعدازظهر سه شنبه در نشستی تخصصی با محوریت «حقوق والدین از منظر قرآن» که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه حق از منظر اسلام یک امر و کار واجب به شمار می‌رود، اظهار داشت: در اسلام احترام به پدر و مادر یک امر کاملا واجب است و از آن می‌توان به عنوان نوعی حق معرفی کرد.

 

وی ادامه داد: احترام به پدر و مادر در دین اسلام الزامی است چه بسا که در آیات قرآن کریم نیز آن را مشاهده می‌کنیم، در دین ما آماده است چنانچه پدر و مادر فردی کافر نیز بودند انسان باید به آنها احترام بگذارد.

 

مدرس دانشگاه با بیان اینکه انبیای الهی نیز رفتار مناسب و قابل تامل با پدر و مادر خود داشتند خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توان به زندگی پیامبر اکرم اشاره کرد که با وجود از دست دادن پدر و مادر خود در کودکی همواره به احترام به آنها تاکید داشتند، همچنین به زندگی حضرت یحیی(ع) و حضرت عیسی(ع) نیز می‌توان رجوع کرد و رفتار نیک آنها با پدر و مادرشان را دید.

 

کتابی با اشاره به اینکه رابطه بین فرزندان با والدین مهم‌ترین رابطه در قرآن است یادآور شد: بر این اساس فرزندان باید همیشه احترام پدر و مادر را حفظ کنند و قدر شناس آنها باشند، در این زمینه هرگونه ذهنیت نامناسب نسبت به پدر و مادر نیز نباید عاملی برای احترامی باشد.

 

وی در پایان گفت: قرآن کامل‌ترین منشور اخلاقی است، این منشور در زمینه رفتار با والدین اشکال زیادی مطرح کرده است، برای مثال می‌توان به نیکی کردن به پدر و مادر، احترام و تواضع و همچنین عدم نگاه خشم آلود اشاره کرد./202/816/ب1

ارسال نظرات