۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۳۵۱۹۵
حجت الاسلام رفیعی:

حرص و طمع منشأ حقوق‌های نجومی و اختلاس است

حجت الاسلام رفیعی گفت: عدم آرامش در زندگی‌های امروز و حقوق‌های نجومی و اختلاس های موجود در جامعه بیانگر حرص و طمع زیادی است و قناعت تنها راه درمان حرص و طمع به شمار می‌رود.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، در احیاء سحرگاه 23 ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: به احتمال قوی که بر اساس روایات ذکر شده شب 23 ماه مبارک رمضان لیلةالقدر است.

 

وی درباره اینکه خداوند سه مورد را انسان‌ها مخفی کرده، بیان داشت: مقام اولیای الهی نخستین موردی است که خداوند از دید انسان‌ها مخفی کرده است تا یکدیگر را تحقیر نکنند.

 

حجت الاسلام رفیعی درباره مخفی بودن شب قدر گفت: خداوند متعال شب قدر را مخفی کرد تا مردم همه شب‌ها و سحرهای ماه مبارک رمضان را تکریم کنند و دیگر مورد رضایت الهی در انجام اعمال خیر است تا انسان به دلیل گستردگی انجام آن دچار کسالت نشود.

 

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان عوامل محرومیت انسان از لطف و رحمت الهی، عنوان کرد: گناه انسان را از لطف و رحمت الهی محروم ساخته و مانع لذت بردن انسان از عبادت می‌شود.

 

وی حرص و طمع را از دیگر عوامل محرومیت انسان از الطاف الهی بیان کرد و گفت: عدم آرامش در زندگی‌های امروز و حقوق‌های نجومی و اختلاس های موجود در جامعه بیانگر حرص و طمع زیادی است و قناعت تنها راه درمان حرص و طمع به شمار می‌رود.

 

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به عوامل حرص، اظهار داشت: حب دنیا، عدم ترس از عذاب قیامت، آرزوهای طولانی، غرق در لهو و لعب و عبادت طاغوتیان سبب ایجاد حرص در نهاد انسان می‌شود.

 

وی افزود: امروز بعضی از کشورهای منطقه مانند آل سعود در جهان قدرت نمایی می‌کنند و با جنایاتی که انجام می‌دهند خود را خادم الحرمین معرفی می‌کنند با این وجود بعضی از کشورها از عملکرد آنان دفاع می‌کنند و این همان عبادت طاغوت است.

 

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در پایان خاطر نشان کرد: اسرار و تمنا از دیگران، غیبت کردن و استهزاء دیگران از عواملی هستند که انسان را از لطف الهی محروم می‌کنند./202/813/ب1

ارسال نظرات