۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۱
کد خبر: ۴۳۵۱۶۳
امام جمعه آمل:

بهره گیری از ماه رمضان سبب عاقبت بخیری انسان می‌شود

امام جمعه آمل گفت: زمانی که انسان عظمت ماه رمضان را درک کند آرزو دارد همیشه ماه رمضان باشد تا گناهان او بخشیده شده و زمینه عاقبت بخیری فراهم شود.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل در مراسم احیای شب قدر هیات جوادالائمه(ع) آمل که در مسجد علامه حسن زاده آملی برگزار شد اظهارداشت: شب های قدر بسیار بافضیلت است و امورات ما در این شب ها مقدر می شود.

 

وی تصریح کرد: انسان ظاهری دارد که جسم ما است و می تواند گویای بر باطن آدمی باشد یا نباشد اما باطن انسان مهم است.

 

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: سوره قدر از جایگاه ارزشمند و والایی برخوردار بوده و افضل سوره های قرآن کریم است و یکی از فضیلت های شب قدر شکر به درگاه حضرت حق است که در آن قرآن کریم نازل شد.

 

امام جمعه آمل اظهارداشت: همه ماه ها گرانقدر است اما ماه رمضان از برجستگی های خاصی برخوردار است از این رو باید قدر آن را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است بدانیم.

 

وی تصریح کرد: ضرورت دارد آشنایی و شناخت نسبت به ماه مبارک رمضان داشته باشیم تا دلبستگی نسبت به آن در وجود ما حاصل شود و زمانی انسان عظمت ماه رمضان را درک کند آرزو دارد همیشه ماه رمضان باشد که گناهان او بخشیده شده و زمینه عاقبت بخیری فراهم شود.

 

حجت الاسلام مرتضوی افزود: در ماه رمضان انسان به سمت پویایی می رود و در مسیر عبادت و بندگی گام برمی دارد؛ شب قدر شب شکرگزاری و افضل شب ها است.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: در این شب ها تا سحرگاه زمزمه می کنیم چون گناهکار هستیم و حضرت حق نیز بندگان خود را دوست دارد و به آنان علاقمند است.

 

وی اظهارداشت: خداوند منان همه انسان ها را خلیفه الله می داند و عمل است که به انسان برتری می دهد و ضرورت دارد در راستای انجام اعمال نیکو و شایسته کوشا باشیم.

 

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام نیز به امت خود علاقمند بود و همواره در حق آنان دعا می کرد و این درسی است که باید در برابر جاهلان به قرآن عمل کنیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که انسان ها باید نسبت به هم گذشت داشته باشند، گفت: همه چیز از خداوند متعال است که بخشندگی و کرامت بسیاری نسبت به بندگان خود دارد.

 

وی با اشاره به این که جوانی که از راه نادانی عمل زشتی انجام می دهد هم مورد علاقه حضرت حق است، بیان داشت: خداوند منان همه ما را دوست دارد از این رو باید زمینه انس با پروردگار متعال را فراهم کنیم.

 

امام جمعه آمل افزود: گناهان بسیاری صورت می دهیم که اگر به درگاه پروردگار متعال بیاییم و درخواست عفو و بخشش کنیم ارزشمند است و حضرت حق گناهان ما را می بخشد.

 

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: باطن سوره قدر دلالت با حضرت فاطمه زهرا(س) دارد؛ انسان باید به ظاهر و باطن قرآن برسد و در این شب ها باید در حق هم دعا کنیم که به استجابت می رسد./202/1314/ب1

ارسال نظرات