۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۵
کد خبر: ۴۳۵۱۶۰
کارشناس مذهبی:

دل های کوچک سبب انجام گناهان بزرگ می شوند

کارشناس مذهبی و امور دینی گفت: دل های کوچک سبب انجام تمام گناهان بزرگ می شوند پس باید در این شب های قدر از خدا بخواهیم دل های بزرگ را به ما بدهد تا گناه نکنیم.
حجت الاسلام محمد حسین صابری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمدحسین صابری اراکی کارشناس مذهبی و امور دینی شب گذشته همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و شب قدر در مسجد حاج آقا صابر اراک با بیان اینکه دل های کوچک باعث انجام تمام گناهان بزرگ می شوند پس باید در این شب های قدر از خدا بخواهیم دل های بزرگ را به ما بدهد تا گناه نکنیم، افزود: دل های کوچک عامل انجام گناهان بزرگ همچون اختلاس، دروغ، کلک، ترور شخصیت ها، شعارهای بدون شعور و پر شدن زندان ها می شوند.

 

انسان ها در شب قدر از خدا طلب مغفرت کنند

کارشناس مذهبی و امور دینی ابراز کرد: انسان اگر بخواهد توبه کند درهای رحمت الهی باز است و 100 درصد رحمت خدا نصیب او خواهد شد، از این رو در شب های قدر باید انسان نسبت به انجام اعمال ناپسند گذشته خود توبه کرده و از خدا طلب مغفرت کند.

 

حجت الاسلام صابری اراکی ادامه داد: خداوند در سوره توبه خطاب به اهل ایمان می فرماید: تقوای الهی پیشه کنید، همچنین در سوره بقره و در بحث وجوب و امر کردن به روزه گرفتن اهل ایمان را خطاب قرار می دهد که تقوای الهی داشته باشید.

 

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پیشه کردن تقوای الهی

کارشناس مذهبی در استان مرکزی با بیان اینکه تقوای الهی زمانی ایجاد می شود که فرد همه رفتارهایش برای خدا باشد، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پیشه کردن تقوای الهی است و در این ماه باید تمام رفتارها، سکنات و حرکاتمان در سحرها، افطارها، بر روی سجاده نیایش و در تمام ساعات زندگی خداگویانه و خداجویانه باشد تا تقوای الهی در ما ایجاد شود.

 

استاد حوزه ودانشگاه گفت: منظور از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان لاغر شدن بدن نیست، بلکه هدف اصلی روزه گرفتن دوری از شیطان های نفس و شیطان معروف و رانده شده، همچنین تقوا و ایمان داشتن افراد و افزوده شدن بر باورهای قلب وی نسبت به خداوند است.

 

حجت الاسلام صابری اراکی ادامه داد: انسان باید در ماه مبارک رمضان تمرین کند تا حرفی را نزند که سبب دروغ شود، پای نامه ای را به تهمت امضا نکند، شهادت ناحق ندهد، تصمیم شبهه ناک نداشته باشد و از خداوند اطاعت و او را عبادت کند.

 

راستگویان و صادقین فرزندان علی (ع) هستند

کارشناس مذهبی و امور دینی با بیان اینکه قرآن کریم توصیه دارد تقوای الهی پیشه کنید و از راستوگویان باشید، تصریح کرد: راستگویان در قرآن کریم یعنی با محمد (ص) و آل محمد (ص) بودن و امام رضا (ع) نیز در این مورد می فرماید: راستگویان و صادقین در قرآن و اسلام  علی (ع) و فرزندان او هستند.

 

این کارشناس مذهبی افزود: امام باقر(ع) نیز می فرمایند: راستگویان و صادقین فرزندان علی (ع) هستند، همچنین در سوره مبارکه اسراء خداوند تعالی می فرماید: حبیبم، ای رسول الله (ص) تو دعا کن و بگو خدایا مرا داخل کن امشب یعنی در شب قدر به آنچه راستی است و خارج کن از آنچه مرا از صداقت خارج می کند.

 

حجت الاسلام صابری اراکی با بیان اینکه باید در شب های قدر برای نزدیک شدن به خداوند دعا کنیم، ابراز کرد: در این شب ها فقط نباید دعاهای مادی، برای زندگی دنیوی و افزایش مال دنیا داشته باشیم بلکه در شب های پر برکت قدر باید دعا کنیم خداوند به ما شعور درک تقوا د دل های بزرگ را بدهد تا گناه نکنیم.

 

استاد حوزه ودانشگاه خاطر نشان ساخت: باید انسان ها در راستگویی از یکدیگر سبقت بگیرند نه اینکه در دروغ و فتنه ها یکدیگر را جا بگذارند و به همین دلیل هم در قرآن کریم آمده است، بگویید: خدایا مرا می خواهم تو وکیلم، پشتوانه ام، پناهم و پناهگاهم باشی.

 

کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی در ادامه با تاکید بر حی و قیوم بودن خداوند، گفت: خداوند کریم و رحیم، قیوم و قادر مطلق است و به پیامبر (ص) در قرآن کریم برای اینکه ما درس بگیریم فرموده است: ای پیامبر(ص) این دعاها را در شب های قدر بکن تا آمین بگویم و مستجاب شوند./202/842/ب1

ارسال نظرات