۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۳۵۱۵۸
آیت الله دری نجف آبادی تبیین کرد؛

ویژگی‌های قیامت و احوال انسان در عالم آخرت

آیت الله دری نجف آبادی گفت: در آیه شریفه 49 از سوره مبارکه کهف اشاره شده پرونده انسان ها در روز قیامت در پیشگاه خداوند حاضر است، ضمن اینکه در سوره مبارکه لقمان آیه 16 نیز آمده تمامی اعمال انسان ها به اندازه پر کاه نیز در پیشگاه خداوند حاضر است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، لحظاتی پیش همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در ادامه جلسه تفسیر سوره مبارکه کهف در مصلی اراک، با بیان اینکه مرگ به معنای نیستی و نابودی نیست بلکه مرگ حرکت روح از عالم دنیا به برزخ و از عالم برزخ به قیامت است، افزود: در آیه 21 سوره کهف بحث قیامت و معاد مطرح شده و در آن تعبیر شده است انسان ها در روز قیامت زنده خواهند شد.

 

آیت الله دری نجف آبادی ابراز کرد: در قیامت کتاب اعمال انسان ها چه کتاب اعمال فردی و چه کتاب اعمالی که انسان در جمع انجام داده و تاثیرات آن متوجه شهر، کشور و جامعه اش شده است آماده و حاضر در مقابلش گشوده خواهد شد بدون اینکه کوچک ترین اعمالی از آن کاسته و یا به آن افزوده شده باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: در آیه شریفه 49 از سوره مبارکه کهف نیز اشاره شده پرونده انسان ها در روز قیامت در پیشگاه خداوند حاضر است، ضمن اینکه در سوره مبارکه لقمان آیه 16 نیز آمده تمامی اعمال انسان ها به اندازه پر کاه نیز در پیشگاه خداوند حاضر است.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه در سوره های مبارکه زلزال، کهف و لقمان نیز بارها به معاد و قیامت اشاره شده است، اظهار داشت: تقریبا یک پنجم از قرآن کریم و بیش از 100 حزب و 1000 آیه به صورت مستقیم و غیرمستقیم راجع به معاد و روز قیامت بحث شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خداوند از مطرح کردن این مباحث در قرآن کریم قصد هدایت انسان ها به سوی خدا و قیامت را داشت؛ از این رو در هیچ جایی از قرآن کریم از کلمه فوت به معنای مرگ استفاده نشده چرا که فوت به معنای نیستی است در حالی که مرگ سیر تکامل روح از این عالم به عالم برزخ و از عالم برزخ به عالم قیامت است.

 

امام جمعه اراک برزخ را یک عالم با عظمت دانست و عنوان کرد: در آخر سوره مبارکه سبأ آمده است: فوتی در کار نیست، یعنی همه از عالم دنیا به سمت برزخ و قیامت با مرگ حرکت کرده و در واقع روحی که در دنیا به جسم تعلق و علاقه داشته از جسم با مرگ جدا می شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: روح در عالم برزخ مستقل است و در قرآن کلمه توفی به معنای خدایا روح ما را دریافت کن و به پیش خودت ببر آمده است، پس کلمه فوتی که انسان ها به کار می برند درست نیست، البته با مرگ فرد از نزد ما به عالم برزخ می رود ولی این به معنای فنا نمی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: خواب و مرگ مانند یکدیگر هستند با این تفاوت که در عالم خواب روح از بدن جدا می شود و دوباره به جسم برمی گردد اما در عالم مرگ روح دیگر به جسم برنمی گردد پس خداوند روح ها را دریافت می کند و مرگی به معنای نابودی در کار نیست و چیزی از بین نمی رود.

 

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: در عالم ملکوت میزان برای قبولی اعمال و سنجش اعمال ما حق، رضایت علی بن ابیطالب (ع)، رضایت حضرت زهرا (س) و رضایت اهل بیت (ع) است و ترازو و میزانی همچون دنیا وجود ندارد که با کیلو اعمال ما را بسنجند بلکه باید خداوند و اهل بیت (ع) از ما راضی باشند و حق الناسی نیز برگردن نداشته باشیم.

 

امام جمعه اراک یادآور شد: در عالم برزخ افراد حلقه حلقه به تناسب رفتار، کردار، گفتار و اعمالی که انجام داده اند با یکدیگر در یک مکان قرار دارند و بهشت درجه بندی است به طور مثال شهدای گمنام در یک حلقه، شهدای مدافع حرم با هم در یک حلقه، اصحاب امام حسین (ع) در یک حلقه و اصحاب کهف در یک حلقه با یکدیگر هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: در عالم ملکوت و در بهشت چیزهایی که در این دنیا انسان را آزار می دهند وجود ندارد و در آن عالم مومنان و مومنات با یکدیگر در حال مباحثه و زندگی هستند و هر آنچه را که بخواهند نیز برایشان فراهم است./202/842/ب1

ارسال نظرات