۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۳۵۱۵۷
حجت الاسلام کریمی خبر داد؛

آمادگی همه جانبه استان چهارمحال و بختیاری برای برگزاری نماز عید فطر

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: ستاد اقامه نماز این استان مسؤولیت برگزاری نماز عید سعید فطر در سراسر این استان را بر عهده دارد و آمادگی لازم برای اقامه این فریضه الهی در شهرستان شهرکرد و سایر شهرستان‌های این استان ایجاد شده است.
حجت ‌الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست هماهنگی نماز عید سعید فطر در سال جاری با تأکید بر لزوم برگزاری باشکوه فرایض دینی و مذهبی از جمله نماز عید سعید فطر، تصریح کرد: ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری مسؤولیت برگزاری نماز عید سعید فطر در سراسر این استان را دارا است و آمادگی لازم برای اقامه این فریضه الهی در شهرستان شهرکرد و سایر شهرستان‌های این استان ایجاد شده است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرستان‌های این استان، از سوی ستاد اقامه نماز که در شهرستان‌ها وجود دارد انجام می‌شود و به ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری اعلام خواهد شد که برای اطلاع‌رسانی به عموم مردم به صورت خبری در اختیار صدا و سیمای مرکز این استان قرار خواهد گرفت.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های مختلف به ویژه برنامه‌های مذهبی در سطح این استان، بیان داشت: ستاد اقامه نماز مسؤول هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای برگزاری نماز عید سعید فطر است و در شهرستان شهرکرد این مسؤولیت را ستاد نماز جمعه و ستاد اقامه نماز انجام می‌دهد.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم‌های مذهبی، ‌تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز مانند سال‌های گذشته در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری، خیل عظیمی از مردم در نماز باشکوه عید سعید فطر شرکت کنند و از این فریضه آسمانی بهره‌مند شوند.

 

در ادامه این نشست نیز حمید ملکپور، فرماندار شهرستان شهرکرد، نیز در این نشست با اشاره به اهمیت وجود صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه در مناطق مختلف شهرستان شهرکرد، اظهار داشت: 240 صندوق به جمع ‌آوری زکات فطریه در روز عید سعید فطر در این شهرستان اختصاص داده شد.

 

فرماندار شهرستان شهرکرد ادامه داد: از این تعداد 120 صندوق از سوی بهزیستی و 120 صندوق دیگر نیز از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان به جمع‌آوری زکات فطریه اختصاص داده شد که با هماهنگی‌های صورت گرفته، این صندوق‌ها یک روز پس از عید سعید فطر به فرمانداری این شهرستان تحویل داده خواهد شد.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: این صندوق‌ها به صورت متحدالشکل از فرمانداری شهرستان شهرکرد تأمین می‌شود و در جایگاه‌های مشخص شده قرار داده خواهد شد و ابلاغ از سوی فرمانداری شهرستان شهرکرد نیز ارائه می‌شود.

 

ملکپور با اشاره به اینکه نظم و هماهنگی در جمع‌آوری زکات فطریه بسیار مهم است، ادامه داد: نظارت لازم از سوی مسؤولان، برای جمع‌آوری زکات فطریه انجام می‌شود و باید از ورود صندوق‌های متفرقه‌ و غیرمربوط، با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف جلوگیری شود.

 

وی با اشاره به تغییر محل برگزاری نماز عید سعید فطر در سال جاری، خاطرنشان کرد: نماز عید سعید فطر امسال در شهرکرد در مجاورت مصلای بزرگ این شهر واقع در بلوار آیت ‌الله طالقانی تا حد فاصل خیابان‌ شریعتی و خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان شهید باهنر و بخشی از خیابان ناصرخسرو برگزار خواهد شد.

 

فرماندار شهرستان شهرکرد تصریح کرد: مؤسسه‌های خیریه و نهادهایی که قصد دارند در روز عید سعید فطر نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه اقدام کنند، باید به دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مراجعه و پس از طی مراحل لازم نسبت به این امر اقدام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: نماز عید سعید فطر در شهرکرد، در محل مقرر رأس ساعت هفت صبح اقامه خواهد شد و لازم است نمازگزاران جهت اقامه این فریضه الهی زیرانداز و مهر نماز همراه خود داشته باشند.

 

فرماندار شهرستان شهرکرد، اضافه کرد: تعادل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری مراسم‌های مختلف به‌ویژه نماز عید سعید فطر و راهپیمایی روز قدس در این شهرستان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

وی با اشاره به لزوم اهمیت انتشار اخبار مربوط به شهرستان شهرکرد به ‌عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری، تبیین کرد: ضروری است همکاری صدا و سیمای مرکز این استان در انتشار شکوه و عظمت حضور مردم در برنامه‌های مختلف به ویژه در برگزاری نماز عید سعید فطر و راهپیمایی با شکوه روز قدس انجام شود.

 

ملکپور با بیان اینکه در شهرها و روستاهای این شهرستان نیز نماز عید سعید فطر برگزار خواهد شد، تأکید کرد: در محل‌های مختلف شهرکرد جایگاه‌هایی برای تأمین آب شرب و انجام وضو در راستای برگزاری نماز عید سعید فطر در نظر گرفته شده است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به اهمیت وجود پارکینگ خودرو در مناطق مختلف شهرستان شهرکرد برای برگزاری مراسم‌های مختلف به خصوص نماز عید سعید فطر، افزود: مکان‌هایی برای پارک خودروهای نمازگزاران در خیابان‌های اطراف مصلی شهرکرد در نظر گرفته شده است.

 

فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اهمیت وجود امکانات و تجهیزات لازم، یادآور شد: شهرکرد از لحاظ ظرفیت دستگاه‌های صوتی برای اقامه نماز عید سعید فطر وضعیت مطلوبی دارد و دستگاه‌های مرتبط همکاری لازم را انجام خواهند داد./202/9457/ب1

ارسال نظرات