۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۳۵۱۵۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

واگذاری مسجد امام رضا گرمه به اداره کل اوقاف خراسان شمالی و راه‌یابی آثار نمایشی استان به جشنواره تئاتر رضوی عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، علی احمدنیا، دبیر حرب موتلفه اسلامی خراسان شمالی گفت: بی‌گمان رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و روشنگری نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز وضعیت فلسطین متفاوت با گذشته است، اظهار کرد: بیت‌المقدس به عنوان قبله نخست مسلمانان جهان، جزء مقدسات اسلام است ازاین‌رو می‌بایست همه مسلمانان از آن حمایت کنند.

 

احمدنیا با اشاره به اینکه حضور پرشکوه و پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس به فلسطینی‌ها اثبات می‌کند که آنان در این مسیر تنها نیستند، تصریح کرد: اساساً روز قدس از روزهای مهمی است که افکار عمومی جهان را متوجه مردم مظلوم فلسطین و نیز جنایات دولت غاصب علیه فلسطینیان مظلوم می‌کند.

 

واگذاری مسجد امام رضا (ع) گرمه به اداره کل اوقاف خراسان شمالی

جواد عمادیان فر، سرپرست مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: عملیات ساخت مسجد امام رضا (ع) سایت مسکن مهر گرمه به پایان رسید و این مسجد به اداره کل اوقاف استان واگذار شد.

 

وی با بیان اینکه این مسجد در زمینی به مساحت دو هزار و ۶۶ مترمربع و زیربنای ۴۴۲ مترمربع ساخته‌شده است، افزود: اعتبار مورد نیاز ساخت مسجد مسکن مهر گرمه از محل اعتبارات دولتی تأمین شد و مسجد یادشده با حفظ مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران و به صورت رایگان واگذارشده است.

 

راه‌یابی دو اثر نمایشی خراسان شمالی به جشنواره تئاتر رضوی

محمدتقی آریان، سرپرست معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه‌یابی دو اثر نمایشی استان به مرحله بازبینی یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی خبر داد و اظهار کرد: از 12 متنی که از سوی هنرمندان استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی به مرحله بازخوانی بخش استانی این جشنواره رسیده بود، شش متن به مرحله بازبینی راه یافت که سهم خراسان شمالی دو اثر است.

 

وی با بیان این‌که «در مسیر کوه شاه جهان» به کارگردانی «مهدی کشمیری» و «هشت» به کارگردانی «احسان کمالی» دو اثر راه‌یافته به این بخش از جشنواره است، افزود: یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی هم‌زمان با دهه کرامت به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: پذیرفته‌شدگان در بخش استانی (ویژه خراسان) باید تا اول مردادماه سال 95 به مدت هفت شب در سطح استان اجرای عمومی داشته و بعد از اجرای عمومی، آثار خود را در قالب یک لوح فشرده به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 

ولایت فقیه مهم‌ترین دغدغه شهید بهشتی بود

حجت‌الاسلام علی منفردی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شیروان، سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در محل مسجد جامع شیروان، گفت: مهم‌ترین و نخستین دغدغه شهید بهشتی ولایت فقیه بود.

 

وی با بیان اینکه شهید بهشتی ولایت فقیه را ولایت مطلقه می‌دانست اظهار کرد: شهید بهشتی و دیگر یارانش با درک بالایشان، اتاق فکر جمهوری اسلامی بودند و این شهدا با شهادت خود اهداف انقلاب اسلامی را تثبیت کردند.

 

حجت‌الاسلام منفردی با بیان اینکه شهید بهشتی به دست منافقان و کوردلان به شهادت رسید، گفت: بهشتی مظلوم زیست و مظلومانه به شهادت رسید ازاین‌رو امام راحل فرمود شهادت بهشتی در مقابل مظلومیتش ناچیز بود./303/9314/ب1

ارسال نظرات