۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۳۵۱۵۰

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

برگزاری نمایشگاه رمضان در اراک، تقدیر از فعالان قرآنی استان مرکزی و بازدید 65 هزار گردشگر از بیت تاریخی امام(ره) در خمین برخی از اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهید دانش آشتیانی و دیگر شهدای فاجعه هفتم تیر در شهرستان آشتیان بیان کرد: شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) درحادثه هفتم تیرماه 1360 اگر چه چهره های برجسته ای را از ما گرفت ولی نقش بزرگی در ثبات انقلاب و استقلال نظام اسلامی ایفا کرد.

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه پیچیده ترین جریان تروریست در سال 60 اقداماتی همانند داعش و تکفیری ها انجام می داد، گفت: حادثه هفتم تیر و شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش باعث رسوا شدن تروریستها شد و کار آنها را تمام کرد.

 

زمانی قمی در خصوص ویژگی های شهید دانش آشتیانی از شهدای فاجعه هفتم تیر، عنوان کرد: جامعه، شهر، بیت مکرم، استعداد و علاقه به مذهب، اخلاق، یادگیری، دانش و ورود به حلقه های مبارزه در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از ایشان یک عالم فاضل ساخت که مزدش این بود که در حلقه شهدای بزرگی که سرسلسله آن شهید بهشتی بود، قرار گیرد.

 

برگزاری نمایشگاه رمضان در اراک

نمایشگاه رمضان شامل صنایع دستی، خوشنویسی و کتاب های قرآنی عصر سه شنبه در فرهنگسرای شهر اراک گشایش یافت.

 

در این نمایشگاه به همت هنرمندان فعال در رشته های صنایع دستی و خوشنویسی 30 غرفه دایر شده است و میناکاری، قلمزنی وتذهیب از جمله رشته هایی است که هنرمندان برجسته استان مرکزی بخشی از آثار خود را در این نمایشگاه برای علاقه مندان عرضه کرده است.

 

همچنین هنرمندان خوشنویس نیز در بخشی از این نمایشگاه آیات قرآن مجید و روایات اسلامی را با خط زیبا خوشنویسی می کنند و گفتنی است، این نمایشگاه به همت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک دایر شده و تا 15 تیرماه از ساعت 16 تا 20 آماده بازدید علاقه مندان است.
 

تقدیر از فعالان قرآنی استان مرکزی  در اراک

موسسه قرآن و عترت اصحاب الثقلین اراک با مشارکت فرهنگسرای آیینه و معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی محفل انس با قرآن کریم به همراه مراسم بر آستان جانان با محوریت کتابت آیات وحی، تجلیل از خادمان قرآن، هنرمندان هنر اسلامی و خانواده های شهدای قرآنی مدافع حرم استان را برگزار می کند.

 

اجرای تئاتر «این شرح ناتمام» کاری از گروه ناصرکریمی نیک با محوریت شهدای مدافع حرم نیز از دیگر برنامه های این مراسم است که در جمع 300 نفره فعالان فرهنگی و قرآنی به نمایش در می آید و همچنین سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به عنوان سخنران در مراسم حضور دارد.

 

آثارهنرمندان برتر هنرهای اسلامی استان که دارای رتبه های برتر در جشنواره های بین المللی و کشوری هستند در نمایشگاه هنر اسلامی به  معرض دید شرکت کنندگان قرار می گیرد و همچنین خوشنویسان برتر استان در حاشیه برپایی مراسم بر آستان جانان به کتابت آیات کلام الله مجید می پردازند.

 

بازدید 65 هزار گردشگر از بیت تاریخی امام (ره) در خمین

حجت الاسلام سید محمد جواد رضوی مسوول موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام ( ره ) در خمین گفت: 65 هزار گردشگر داخلی و خارجی در سه ماه نخست امسال از بیت تاریخی آن حضرت در خمین بازدید کردند.

 

مسؤول موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام ( ره ) در خمین گفت: 110 نفر از این اقراد؛ گردشگران خارجی از کشورهای آلمان، آمریکا و چین بودند.


وی اظهارکرد: در سه ماه نخست پارسال 70 هزار گردشگر داخلی و خارجی از بیت تاریخی حضرت امام که از پر جاذبه ترین اماکن تاریخی خمین است بازدید کردند تا با سبک زیست ساده رهبر فقید ایران و زادگاهش آشنا شوند./303/842/ب1

ارسال نظرات