۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۳۵۱۴۷
امام جمعه بجنورد:

لیالی قدر بهترین فرصت برای خودسازی و آمرزش گناهان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت معنوی شب‌های قدر، گفت: لیالی قدر بهترین فرصت برای خودسازی و آمرزش گناهان و تقرب بیشتر به بارگاه باری تعالی است.
حجت الاسلام یعقوبی - جلسه تفسیر قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در جمع مردم مؤمن و روزه‌دار مرکز استان، با اشاره به اهمیت و جایگاه شب‌های قدر، اظهار کرد: ماه رمضان باارزش‌ترین و بابرکت‌ترین ماه سال بوده و در این ماه نیز شب قدر پرفضیلت‌ترین شب محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه لیالی قدر فرصت‌های ذی‌قیمتی برای صفای دل‌ها و بخشش گناهان است، افزود: باید از فرصت معنوی این شب‌ها برای خودسازی، خداشناسی و تقرب بیشتر به درگاه الهی استفاده کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شب‌های قدر با ولایت و سالگرد شهادت امام علی (ع) پیوند خورده است، خاطرنشان کرد: می‌بایست در این شب‌ها با توسل و تمسک به قرآن و ائمه اطهار (ع) برای بهره‌مندی بیشتر از لطف و کرم الهی تلاش کنیم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه لیالی قدر فرصت‌های ویژه‌ای برای توبه و استغفار، بازگشت به سوی باری تعالی و دعا و شب‌زنده‌داری است، اضافه کرد: در این شب سرنوشت یک‌ساله انسان رقم خورده و خداوند مقدرات ما را تعیین می‌کند ازاین‌رو احیاء و شب‌زنده‌داری در این شب تأثیر فراوانی در حیات یک‌ساله ما دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بنا به فرموده خداوند شب قدر از هزار شب بالاتر است، تصریح کرد: شب قدر سرآغاز سال تقدیر برای امت اسلام بوده و ائمه اطهار (ع) و اولیای الهی نیز توجه ویژه‌ای به این شب و برکات و ثمرات آن داشته‌اند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با قرائت آیه سوم سوره قدر، اظهار کرد: خداوند در این آیه فرموده: «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیرٌ مِنْ اَلْفِ شَهْر» و شب قدر را بهتر از هزار ماه ذکر کرده است ازاین‌رو باید قدر آن را دانسته و از این شب بیشترین بهره را ببریم.

 

وی ادامه داد: از امام محمدباقر (ع) پرسیدند تفسیر این آیه که خداوند در آن فرموده شب قدر بهتر از هزار ماه است، چیست، امام جواب داد: این به آن معنا است که کار نیک و عمل خیر در این شب از عمل خیر در هزار ماه که در آن شب قدر نیست بهتر است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مناجات، قرائت قرآن و شب‌زنده‌داری برای برگزاری برنامه‌ها و مراسم معنوی در این شب ارزش فراوانی دارد، افزود: شب قدر نعمت و رحمتی است که باری تعالی به مسلمانان مرحمت کرده تا با استفاده از آن به مسیر و صراط مستقیم بازگردند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این شب خداوند راه بندگی را هموارتر کرده و ابزار تکامل معنوی را به صورت ویژه در اختیار انسان قرار داده است، تصریح کرد: باری تعالی در قالب شب قدر مهلت مهمی به بندگان خود داده تا با استفاده از آن خود را به بارگاه انس الهی رسانده از دریای لطف و محبت و رحمت بیکران او بهره‌مند شوند./202/9314/ب1

ارسال نظرات