۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۴۳۵۱۴۵
مدیر کل اوقاف مازندران:

فهم، تعقل و تدبر در آیات قرآن بالاترین عبادت در شب قدر است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این‌که شب قدر شب رحمت و شب حضور ملائکه در زمین است، گفت: شب قدر شب توجه عرشیان به فرشیان و شب آشتی با خدا است، چرا که در این شب هر کدام از بندگان خدا به درگاهش مراجعه کند دست خالی بر نمی‌ گردد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امشب در مراسمی که در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، گفت: شب‌های قدر فرصتی برای ایجاد ارتباط بیشتر با خداوند و فاصله گرفتن از وسوسه‌های شیطانی است و بهترین فرصت برای استجابت دعا است.

 

وی در ادامه ضمن تاکید بر تدبر قرآن در این شب های لیالی قدر افزود: فهم، تعقل و تدبر در آیات قرآن به‌عنوان بالاترین عبادت در این شب‌های عزیز سفارش شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که شب‌های قدر بهترین فرصت برای دعا و استجابت است، تصریح کرد: قرآن از شب قدر با عنوان سلامت تعبیر کرده و فضیلت آن را بالاتر از هزار ماه ذکر می‌کند، که این خود اهمیت تلاش برای درک فضائل این ماه را می‌رساند.

 

حجت الاسلام علیزاده شب های قدر را بهترین فرصت برای آمرزش گناهان دانست و تاکید کرد: شب های قدر شب های نزول قرآن کریم است و از بی نظیرترین شبهاست و باید از این شب رحمت و مغفرت بیشترین بهره را ببریم.

 

وی خاطر نشان کرد: در این شب های نزول قرآن باید به نحوی شایسته از فرهنگ قرآنی بهره ببریم و حفظ و بقای نظام اسلامی با ترویج و توسعه فعالیت های دینی و قرآنی تضمین خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: عمل به دستورات الهی، مقدمه‌ای برای رسیدن به عبودیت و خضوع در برابر حق تعالی است، از این رو ترک یک وظیفه شرعی آن‌ هم با علم و آگاهی انسان را از مسیر عبودیت خارج می‌کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، شب قدر را رقم زننده سرنوشت انسان دانست و تاکید کرد: سرنوشت همه انسان ها از سوی خود او رقم خواهد خورد و هر چقدر در راستای تقویت ایمان و تقوا تلاش کنیم زمینه سعادت و تحول را در زندگی خود فراهم خواهیم کرد. 

 

وی با بیان این که همه مؤمنان باید با انس با کلام الهی دل‌های خود را به سوی حضرت حق رهنمون سازند تا بیشتر از فیوضات و برکات این شب‌ها بهره‌مند شوند، افزود: شب قدر آن شبی است که مقدرات یک سال آینده مؤمنان رقم می‌خورد این می‌تواند بهترین فرصت برای ساختن سرنوشت باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به فلسفه قرآن به سر گرفتن در شب های لیالی قدر خاطرنشان کرد: قرآن سرگرفتن در این شب به معنای احترام لفظی و ظاهری به آن نیست بلکه به واسطه این هدیه بزرگ و ارتباط با خداوند، انسان تلاش می‌کند به جایگاه اصلی خود که بالاترین مقام در بین موجودات است، برسد و عمل به قرآن را سرلوحه برنامه‌ها در زندگی قرار دهد.

 

وی ادامه داد: شب های قدر شب های آسمانی و عرفانی و لحظه های ملکوتی است که در ضیافت الله رمضان میدرخشد و بندگان جویای وصال و رهپویان کمال را به خود فرا می خواند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که شب قدر نه تنها شب نزول کتاب هدایت و تقوا است که پیوستگی بسیار با عترت پیامبر نیز در آن نهفته است، افزود: این پیوستگی از سویی با حضور فرشتگان الهی و شرفیابی آنان به محضر امام زمان(عج) و از سویی با ضربت خوردن و شهادت امیرمومنان رخ مینماید و زمین و آسمان با عطر دل انگیز قرآن و عترت متبرک می شود.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که بندگان خدا در این شب های نورانی ماه مبارک رمضان، یک دست بر قرآن کریم و دست دیگر بر آستان عترت پیامبر دارند، اظهار داشت: بندگان خدا با نگاهی به گذشته با طلب آمرزش و نگاهی به آینده با طلب عاقبت بخیری شب قدر خود را رغم زده و از خاک به افلاک پر کشیده و آن شب را آسمانی می کنند. 

 

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: امیدوارم که مردم از این فرصت خوب استفاده کنند به‌ویژه جوانان عزیز از این فرصت بسیار گرانبها نهایت استفاده و بهره معنوی را برده و از توفیقات حداکثری که همانا همنوایی با آسمانی ها است بر خوردار شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رمضان فرصت عروج از مُلک تا ملکوت است، خاطرنشان کرد: تقارن ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر با شهادت حضرت امیرمومنان علی(ع) نشان‌دهنده این مهم است که اگر می‌خواهیم قدری و منزلتی در زندگی پیدا کنیم می‌بایست که متوسل به ائمه اطهار و بویژه امام اول شیعیان جهان حضرت علی‌(ع) شویم.

 

وی با بیان این‌که شب قدر شب رحمت و شب حضور ملائکه در زمین است، گفت: شب قدر شب توجه عرشیان به فرشیان و شب آشتی با خدا است، چرا که در این شب هر کدام از بندگان خدا به درگاهش مراجعه کند دست خالی بر نمی‌ شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که شب قدر فرصت عاشق خداوند شدن است، اضافه کرد: شب قدر فرصتی برای شکایت انسان از نفس خود به خداوند است.

 

وی گفت: ماه مبارک رمضان ماه رستاخیز دل و جان آدمی است و باید دستاورد خوبی از این ماه برای خود داشته باشیم، رمضان ماه پاکی و پیراستگی و آراستگی دل، ماه راز و نیاز و نور و نورانیت و ستایش و پرستش است.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: تقارن شب‌های ماه رمضان با نزول قرآن، این کتاب انسا‌ن‌ساز و روشنی‌بخش نشان‌دهنده این مهم است که اگر فردی می خواهد در زندگی راه درست را شناسایی کند و در نزد معبود هستی و بندگان نیک او ارج و قربی بیابد باید با قرآن انس و همنشینی همیشگی داشته باشد و هر کسی به ویژه نسل جوان می‌بایست این فرصت به دست آمده را غنمیت بشمارند./202/1317/ب1

ارسال نظرات