۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۳۵۱۴۲
کارشناس امور دینی:

شب قدر فرصت خودسازی و آمرزش گناهان است

کارشناس امور دینی با بیان اینکه شب قدر فرصت خودسازی نفس و آمرزش گناهان است، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات تقدیر انسان ها در این شب رقم می خورد و بر اساس روایات احتمال شب قدر بودن بیست و سوم ماه مبارک رمضان بیشتر از دو شب دیگر است.
حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا، کارشناس امور دینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا، کارشناس امور دینی و مذهبی عصر امروز در جمع روزه داران اراکی در مسجد سیدهای این شهر، با بیان اینکه فرصت شب قدر را غنیمت بدانیم، اظهار داشت: شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی ها و دوستی ها را جایگزین دشمنی ها کنیم.

 

توبه کردن از گناهان گذشته، بهترین عمل در شب قدر

حجت الاسلام الهامی نیا با اشاره به آیه شریفه، قل يا عِبادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ‏، ابراز داشت: در تمام شب های سال، شبی به با فضیلت شب قدر دیده نمی شود و بهترین عمل در شب قدر، توبه کردن از گناهان گذشته است.

 

کارشناس امور دینی و مذهبی در استان مرکزی با بیان اینکه در شب قدر باید بسیار دعا کنیم، چرا که تاثیرات خود را دارد و وقتی دلی می شکند دعایش نیز مستجاب می شود، گفت: در شب های قدر در حالی که دلهایمان شکسته است از خداوند متعال نابودی دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی  را بخواهیم.

 

احتمال شب قدر بودن شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام الهامی نیا با بیان اینکه شب قدر فرصت خودسازی نفس و آمرزش گناهان است، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات تقدیر انسان ها در این شب رقم می خورد و بر اساس روایات احتمال شب قدر بودن شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بیشتر از دو شب دیگر است و انسان ها باید از این شب عزیز و ارزشمند به خوبی بهره مند شوند.

 

کارشناس امور دینی و مذهبی در استان مرکزی با اشاره به اینکه انسان در لیالی قدر با دعا به درگاه خداوند متعال می‌تواند بر آنچه که می‌خواهد و آنچه مصلحت است دست یابند، خاطر نشان کرد: نمازهای نافله و دعای اختصاصی این شب از جمله آدابی است که بسیار پرفضیلت می باشد.

 

کارشناس امور دینی و مذهبی در استان مرکزی با بیان اینکه لیالی قدر از شب‌های پر فضیلت محسوب می شود، اظهار داشت: شب قدر فرصتی بی‌نظیر است که نباید به سادگی آن را از دست داد و این شب بزرگ دارای قدر و منزلتی بالایی است.

 

قبولی ولایت پیامبر و امام علی، شرط عبور از صراط

محقق و پژوهشگر علوم انسانی در ادامه خاطر نشان کرد: بعد از مرگ وقتی انسان از صراط عبور کند در انتهای صراط پیامبر(ص)، حضرت علی (ع) و جبرئیل نشسته اند و هر کسی که ولایت پیامبر(ص) و امام علی (ع) را قبول داشته باشد از آن عبور خواهد کرد.

 

حجت الاسلام الهامی نیا بیان کرد: پیامبر (ص) در رابطه  امام علی (ع) می گوید: ای علی (ع) اگر تمام آنچه را که در مورد تو می دانم بگویم می ترسم مردم بگویند خدایی، پس آنها را بیان نمی کنم؛ چرا که در حال حاضر نیز عده ای با وجود اینکه پیامبر (ص) آن مطالب را در مورد امام علی (ع) بیان نفرموده اند علی اللهی هستند./202/842/ب1

ارسال نظرات