۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۳۵۱۴۱
آیت‌الله مهمان‌نواز:

زمینه‌سازی برای ارتقای بعد مادی و معنوی مردم مهم‌ترین رسالت نظام اسلامی است

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: فراهم کردن زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادها و ارتقای بعد مادی و معنوی اقشار مختلف مردم، مهم‌ترین رسالت و کارکرد نظام اسلامی است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی، با اشاره به رسالت خطیر دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی در نظام اسلامی، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی دینی امر مهم و حساسی است که بر عهده نهادهای فرهنگی گذاشته شده اما برای تحقق کامل آن لازم است دستگاه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی با یکدیگر همکاری و هماهنگی مناسبی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه مناسبت‌ها و ایام مختلف ازجمله ماه رمضان فرصت‌های ویژه‌ای برای عرض اندام و فعالیت مضاعف دستگاه‌های فرهنگی است، افزود: باید این نهادها در مناسبت‌های مختلف، برنامه‌ها و فعالیت‌های گوناگونی را اجرا کرده و نمودهایی از تعریف خود در فرهنگ اسلامی جامعه را به نمایش بگذارند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: می‌بایست هر دستگاهی که وظیفه آن به‌نوعی با فرهنگ اسلامی ارتباط دارد در این مناسبت‌ها بر اساس رسالت، حوزه اجرایی، امکانات، برنامه کلی و توان خود اقدام به برگزاری و اجرای فعالیت‌های مختلف کرده و نمودی از تعریف خود در فرهنگ دینی جامعه را در معرض دید و قضاوت مردم قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت و کارکرد نظام اسلامی فراهم کردن زمینه‌های ارتقای بعد مادی و معنوی مردم است، خاطرنشان کرد: حضرت محمد (ص) نیز پس از هجرت از مکه به مدینه و تشکیل حکومت اسلامی، نخستین کاری که انجام داد برقراری پیمان برادری بین مسلمانان و افزایش همبستگی آن‌ها در ظاهر و باطن بود تا از این طریق دین نوپای اسلام را تقویت کند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر اینکه این رویه و روش باید امروز نیز در جامعه اسلامی اجرایی شود، اضافه کرد: همه افرادی که تحت لوا و پرچم نظام اسلامی زندگی می‌کنند می‌بایست با اتحاد، انسجام و همبستگی برای توسعه و پیشرفت روزافزون کشور و این نظام تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه از طرف مقابل نظام اسلامی نیز وظیفه دارد اسباب و لوازم این نقش‌آفرینی را برای مردم مهیا کند، افزود: حکومت اسلامی می‌بایست زمینه‌ها و محیط را برای رشد و شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌ها و ارتقای بعد مادی و معنوی اقشار مختلف مردم مساعد و مناسب کند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: باید این زمینه‌سازی و آماده کردن اوضاع برای ارتقای مردم در راستای پذیرش و تقویت دین مبین اسلام توأم با اختیار و آزادی افراد بوده و ماحصل آن قوی‌تر شدن دین الهی در بین مردم باشد.

 

امام جمعه سابق بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسات قرآنی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مناسب در ماه رمضان، با قدردانی از متولیان و فعالان این محافل و مجالس، اظهار کرد: این‌گونه اقدامات عین ثواب و خیر بوده و در زمره باقیات صالحات قرار دارند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: برگزاری این‌گونه جلسات و محافل نقش زیادی در جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد و مراکز مذهبی داشته و مسیر زندگی آن‌ها را با صراط مستقیم منطبق می‌کند./202/9314/ب1

ارسال نظرات