۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۴۳۵۱۱۴
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی مطرح کرد؛

امیرمؤمنان میهمان ویژه خدا در شب قدر

حجت الاسلام والمسلمین زینتی با بیان این که گره خوردن شب های قدر با ایام شهادت مولای متقیان بی دلیل نیست، گفت: هرچند شب قدر قبل از وقوع شهادت امیرمؤمنان در آن نیز وجود داشته است ولی بدون شک او میهمان برجسته خدا در این شب است.
حجت الاسلام والمسلمین علی زینتی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیة امام علی علی السلام

حجت الاسلام والمسلمین علی زینتی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیة و استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیوند خوردن شب های قدر با ایام شهادت مولای متقیان گفت: گره خوردن لیالی با عظمت قدر با شهادت امیرمؤمنان که خود محور هستی و شاخص جدایی حق از باطل است، بی دلیل نیست.

 

علی(ع) و شب قدر هر دو جدا کننده حق از باطل

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام خطاب به علی(ع) فرمود: «انت الفاروق الذی یفرق بین الحق و الباطل»، بنابراین پیروی از ایشان به معنای قرار گرفتن در مسیر حق و جدا شدن از باطل است همانطور که انسان در شب قدر با دعا و مناجات از شرور شیاطین جدا شده و به رحمت واسعه الهی می رسد که در واقع از باطل فاصله گرفته و به حق می پیوندد؛ از همه قطع امید می کند و با خدای بی نیاز حرف می زند.

 

حجت الاسلام والمسلمین زینتی با اشاره به این که امیرمؤمنان میهمان ویژه خدا در شب قدر است، عنوان داشت: ما برای رسیدن به خدا نیاز به واسطه داریم و چه کسی بهتر از مولای متقیان که او را واسطه بین خود و خدا قرار دهیم و خدا را به او قسم دهیم تا حاجات ما را روا کند، هرچند شب قدر قبل از وقوع شهادت امیرمؤمنان در آن نیز وجود داشته است ولی بدون شک او میهمان برجسته خدا در این شب است.

 

وی افزود: امیرمؤمنان در اوج میهمانی خدا قرار داشت و در حد اعلای کمال بود، ما نیز در این ماه میهمان خدا هستیم و باید در حد ظرفیت خودمان از ماه رمضان و شب های قدر بهره ببریم و با تمسک به شاخص ولایت رو به سوی درگاه احدیت بیاوریم و بر محور علی(ع) به سمت خدا حرکت کنیم.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیة با بیان این که باید فرصت شب قدر مغتنم شمرده شود، افزود: شب قدر فرصتی طلایی است و مهم است که سرنوشت انسان چگونه رقم بخورد، بنابراین باید مؤمنین روزه دار روز را استراحت کنند تا شب بتوانند نهایت استفاده را از شب قدر آخر ببرند و خدای خود را از روی اخلاص صدا بزنند.

 

قبل از رویارویی با خالق رابطه با مخلوق را اصلاح کنیم

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرط بهره بردن کافی از شب قدر این است که قبل از رویارویی با خالق ارتباط خود را با مخلوق درست کنیم، اگر کسی کدورتی در دل داریم از بین ببریم، رضایت آن ها را جلب کنیم و با لقمه حلال و قلبی صاف خدا را صدا بزنیم که در این صورت با برنامه ریزی می توانیم سعادت خود را تا سال آینده تضمین کنیم./1330/ت302/ی

 

ارسال نظرات