۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۳۵۰۷۰
معاون بسیج مردمی عراق مطرح کرد:

تاثیر تأیید فتوای جهاد کفایی از سوی رهبر انقلاب

معاون محور شمالی بسیج مردمی عراق گفت: هر آنچه شیعیان و مظلومان جهان دارند از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
بسیج مردمی عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابومصطفی امامی، معاون محور شمالی نیروهای بسیج مردمی عراق، امروز در نشست بررسی وضعیت شیعیان عراق و سوریه و آخرین شرایط سیاسی و امنیتی حاکم بر منطقه که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نقش بی‌بدیل علما و مراجع تقلید در مقابله با فتنه داعش غیرقابل انکار است.


وی خاطرنشان کرد: زمانی که داعش وارد عراق شد؛ فتوایی از سوی آیت‌الله سیستانی برای جهاد صادر شد و در آن فتوا آمده بود که دفاع از اسلام تنها بر عهده عراقی‌ها نیست بلکه تمامی مسلمانان باید در این امر خطیر شرکت داشته باشند.  این فتوا با تأئید مقام معظم رهبری افقی روشن در بین مردم مسلمان ایجاد کرد، زیرا تأئید ولی‌امر مسلمین بسیار مهم است.


ابومصطفی با استناد به فرموده مقام معظم رهبری در زمینه فتوای آیت‌الله سیستانی مبنی بر اینکه یقین دارم فتوای سید سیستانی یک الهام الهی است، اظهار کرد: مناطق جنوبی کشور عراق شیعه نشین هستند، در آن مناطق کسی حق استفاده از سلاح را ندارد و در صورت استفاده باید در حضور مقام‌های امنیتی صورت گیرد و زمانی که داعش به آن مناطق نفوذ کرد، حق استفاده از سلاح را نداشتیم و البته سلاحی هم جهت استفاده وجود نداشت.


معاون محور شمالی نیروهای مردمی عراق با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با درایت و رهبری ولی‌امر مسلمین یاور مردم عراق و مخصوصا شیعه‌نشینان بوده‌اند، خاطرنشان کرد: با رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای و فرماندهی سردار قاسم سلیمانی، مردم جنوبی نشین عراق توانستند با تأمین سلاح و همچنین آموزش از دیار و ناموس خود دفاع کنند.


وی، تصریح کرد: اگر 1400 سال قبل نتوانستیم به ندای هل من ناصر سیدالشهدا لبیک بگوییم ولی امروز بهترین موقع برای لبیک گویی به حسین(ع) است. این لبیک‌گویی باید تا قیامت ادامه داشته باشد و محدود به زمان و مکان و موقعیت نشود؛ البته مردم رزمنده عراق، کل یوم عاشوا و کل ارض کربلا را به صورت عملی نشان می‌دهند.


ابومصطفی، به جنایت های داعش در شهرهای مختلف عراق اشاره کرد و گفت: در این دو سالی که داعش به کشور عراق حمله کرده است مردم عراق متوجه ارزش و عظمت جمهوری اسلامی ایران شده‌اند. همه شیعیان و مظلومان هر چیزی که دارند از برکت نظام اسلامی ایران است و آنقدر این برکت در زندگیشان جاری بوده که وقتی به تصویر رهبر انقلاب اسلامی ایران نگاه می‌کنند گویی به پدر یک خانواده بزرگ و با صلابت می‌نگرند.


معاون محور شمالی بسیج مردمی عراق خاطرنشان کرد: وقتی به کشور سوریه و شهرهای دیگر عراق سفر می‌کنم، مردم از من جویای بیانات مقام معظم رهبری هستند و به صورت جدی گفته‌های ایشان را دنبال می‌کنند. این در حالی است که رژیم صدام ۳۵ سال علیه ایران و جمهوری اسلامی تبلیغات منفی داشت.


وی ادامه داد: در آن دوران مردم دید مناسبی از جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری نداشتند و اجازه نمی‌دادند حرفی از این دو گفته شود ولی از موقعی که داعش به عراق حمله کرده است و درایت و مدیریت قوی ولی امر مسلمین را دیده‌اند رغبت و علاقه وافری ایجاد شده است.


ابومصطفی یادآور شد: قبل از اینکه داعش به عراق حمله کند، مقام معظم رهبری بیانیه‌ای در زمینه اینکه اگر مردم عراق می‌خواهند داعش به کشورشان نیاید باید در سوریه با آنها بجنگند؛ امروزه اکثر مردم از اینکه به صحبت‌های ولی مسلمین توجه نداشته‌اند ابراز ندامت می‌کنند زیرا در آن زمان حتی فکر ورود داعش به کشور عراق را نداشتند.


وی به کمک‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران در نبرد با داعش اشاره و خاطرنشان کرد: ما از طرف دولت خود عراق هیچ‌گونه پشتیبانی نداشتیم و به برکت وجود جمهوری اسلامی ایران توانسته‌ایم با صلابت در برابر دشمنان از جان، مال و ناموس خود دفاع کنیم.


وی با استناد به فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی، مبنی بر اینکه پشتبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، تصریح کرد: ایران با پشتیبانی از نعمت بزرگ ولایت فقیه هیچ‌گاه در مقابل دشمنان خود کمر خم نخواهد کرد و روز به روز پیشرفت و برکت حاصل کارش خواهد شد./935/ب202/د

ارسال نظرات