۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۳۴۹۳۹
آیت الله بهشتی:

راهپیمایی روز قدس واکنش جهان اسلام به استکبار جهانی است

نماینده مردم فارس در خبرگان با اشاره به آثار حضور امت اسلام در راهپیمایی روز قدس گفت: یکی از نتایج مهم این است که دنیا می فهمد جهان اسلام در برابر استعمار، استکبار، زورگویی های استکبار و جنایت های اسرائیل خاموش و ساکت نیست.
آیت الله بهشتی آیت الله بهشتی

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر لزوم حضور پر شور جهان اسلام در راهپیمایی روز قدس گفت: امیدواریم جهان اسلام بهتر از سال های گذشته در روز قدس شرکت و راهپیمایی در خور این روز را برگزار کنند.

 

وی با اشاره به آثار حضور امت اسلام در راهپیمایی روز قدس افزود: یکی از نتایج مهم این است که دنیا می فهمد جهان اسلام در برابر استعمار، استکبار، زورگویی های استکبار و جنایت های اسرائیل خاموش و ساکت نیست و فریاد اعتراض خود را همواره بلند کرده و بلند می کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که فریادها و اعتراض ها باید تا جایی ادامه پیدا کند که پیروزی نهایی نصیب جهان اسلام شود، اظهار داشت: روز قدس امسال از یک ویژگی خاصی برخوردار است و آن هم جنایتی است که آل خلیفه در بحرین به وجود آورده است.

 

وی ادامه داد: این رژیم از رهبر شیعیان بحرین سلب تابعیت و فشار خود بر مردم را شدیدتر کرده است، البته شیخ عیسی قاسم هرگز سنگر را خالی نمی کند و از کشور و خاک خود خارج نمی شود، علما، بزرگان و مراجع یک صدا این کار را محکوم کردند، در راهپیمایی روز قدس این مسأله باید مورد توجه قرار گیرد و اعتراض مردم علیه آل خلیفه و آل سعود آنچنان کوبنده باشد که گوش فلک را بخراشد و کر کند.

 

آیت الله بهشتی با بیان این که موضوع دیگری که در روز قدس باید مورد توجه باشد ممانعت آل سعود از حضور حاجیان ایرانی در حج است، ابراز داشت: این رفتار زشت عربستان باید محکوم شود و دنیای اسلام باید یک صدا فریاد بزنند که دیگر بس است و آل سعود قابلیت و لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد.

 

وی عنوان کرد: باید هرچه زودتر آل سعود برکنار شوند و حرمین شریفین زیر نظر شورای مشترکی از جهان اسلام متشکل از علمای اسلامی اداره شود، مسأله مظلومیت مردم یمن و سوریه نیز مطرح است که باید حتما از سوی راهپیمایان محکوم شود و علیه استکبار فریاد بزنند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نسبت به جریانات عراق نیز نباید بی تفاوت بود البته از پیروزی هایی که حاصل شده نیز باید تجمید و تقدیر شود، باید با همین راهپیمایی ها هیجانی در جهان اسلام ایجاد شود.

 

وی اضافه کرد: جهان اسلام و راهپیمایان روز قدس باید تکفیری های داعشی را به شدت محکوم کنند و جهان را باید نسبت به جنایات آن ها آگاه کرد، روز قدس امسال پیام های بسیاری دارد که باید به گوش همه مردم دنیا برسد تا دنیا نیز حرکت کند و جلوی ظلم ها و تعدی ها را بگیرد، البته منظور از دنیا منهای استکبار و صهیونیسم است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات