۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۳۴۹۰۹
امام جمعه موقت مشهد:

ممانعت از ظلم جزء وصیت های مهم امام علی است

امام جمعه موقت مشهد با بیان این که یکی از وصیت های امام علی(ع) ممانعت از ظلم است، گفت: مبنی بر این وصیت مولایمان علی(ع) بی تفاوت نبودن نسبت به امت های تحت ظلم آل سعود از وظایف اصلی ما است، امت هایی که تحت ظلم های وحشی گرایانه ای که یتیم شدن کودکان ساده ترین شکل آن است، قرار دارند.
امام جمعه موقت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی اظهار کرد: چنان که حضرت محمد(ص) مبنای حرف آخر خود را حق الناس قرار دادند با جمع کردن مردم دور خود و گفتند هرکس حقی برگردن من دارد، مطرح کند تا ادا کنم، حضرت علی(ع) هم زبده ترین حرفایشان را برای جهان اسلام و بشریت در لحظات آخر عمر خود فرمودند.

 

اتحاد و انسجام

وی افزود: یکی از محورهای زندگی حضرت علی(ع) در 25 سال خانه نشینی، اتحاد بود که به خلفای وقت مشاوره می دادند ایشان مصلحت اسلام را در نظر داشتند، در همین دوران بود که حضرت علی(ع) قرآن را تنظیم کردند.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: حضرت علی(ع) در آخرین لحظات عمر خود همچنین فرمودند: بترسید از این که باهم قطع رابطه کنید و اتحاد و انسجام داشته باشید این مطلب را جوانان قبل انقلاب اسلامی بهتر درک می کنند، به طور یقین یکی از عناصر اصلی عزت جهان اسلام به ویژه مردمِ مسلمانِ ایران چیزی جز اتحاد نیست.

 

امر به معروف و نهی از منکر

وی با بیان این که از دیگر نکات مورد تأکید امیرمؤمنان علی(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که نسبت به همدیگر بی تفاوت نباشید، ابراز کرد: اگر هر یک از ما این وظیفه را انجام می دادیم و به همدیگر تذکر می دادیم به اینجا نمی رسیدیم به طور زبانی با ادب و احترام که ساده ترین شکل آن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با گذشت از مال، جان و اهل بیت خویش برای این ادای این فریضه جهاد کردند که بالاترین سطح آن است.

 

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: اگر هریک از زنان جامعه نسبت به بی حجابی و بدحجابی دیگری تذکری می داد امروز اینجا نبودیم که یک روحانی در جامعه ما از یک مرد سیلی بخورد به دلیل این که برای امربه معروف و نهی از منکر نسبت به حجاب همسرش او را تذکر داده است.

 

مانع ظلم شوید

وی با اشاره به این که یکی دیگر از وصیت های حضرت علی(ع) این بود که نگذارید جلوی چشمانتان ظالم به مظلوم تجاوز و تعدی کند، تأکید کرد: امروز وظیفه ما است که نگذاریم صدها کیلومتر آن طرف تر آل سعود کثیف در یمن ظلم کند، بخوانید آمارها را و متوجه شوید در این سال ها، چه بلاهایی به سر کودکان یمن، فلسطین و عراق آورده اند که یتیم شدن ساده ترین آن بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: وحشی های اروپا بسیاری از بدن این کودکان را قطعه قطعه کردند تا با استفاده از کلیه، قلب و کبد بچه های بی گناه عراق، یمن، سوریه و فلسطین مریضان خود را درمان کردند.

 

وی تصریح کرد: آیا بنا به وصیت نامه امیرمؤمنان علی(ع) ما نسبت به این کشورها مسؤولیتی نداریم و می توانیم برابر این رفتارها بی تفاوت باشیم که دخترجوان سوری، فلسطینی یا عراقی که در اختیار خوک صفتان مورد تعرض و تجاوز قرار گرفته یا نوجوانی که زیرچاقوی صهیونیزم ها قرار گرفته و قلبش از درونش کنده می شود تا یک نجسی به وسیله آن مداوا شود.

 

امام جمعه موقت مشهد عنوان کرد: عکس العمل آن حضرت در برابر مرگ نکته ای قابل توجه است، وقتی شمشیر ابن ملجم بر فرق آن حضرت علی(ع) اصابت کرد، ایشان که در محراب نماز بودند؛ گفتند: «بسم الله و بالله و على ملة رسول الله فزت و رب الكعبة».

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ابراز کرد: با این سخن حضرت علی(ع) «سوگند به پروردگار كعبه كه رستگار شدم» همه ذرات عالم یک جا تکان خورد و آن که از همه بیشتر تغییر پیدا کرد دل زینب کبری(س) بود؛ رابطه این دختر با پدر مانند رابطه حضرت فاطمه(س) با رسول خدا است و رابطه ای معمولی نیست./202/1308/ب1

ارسال نظرات