۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۳۴۸۸۷
تولیت آستان قدس رضوی:

جنایت های ۷۰ ساله در فلسطین نمودِ اسیری نفس است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که نزدیک به 70 سال است که خون مردم بی گناه فلسطین ریخته می شود، گفت: دلیل ظلم و جنایت های فراوان دنیا این است بشر اسیر نفس شده به جای آن که امیرِ نفس شود.
مراسم احیای امام زاده صالح تهران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در آستان امامزاده صالح بن موسی الکاظم (ع) تهران اظهار کرد: نسبت به جایگاه و عظمت شب قدر والاترین سخن، کلام خداست که فرمودند: این شب از هزار ماه برتر و بهتر است. شب قدر، زمان شب زنده داری و توجه به خدا و خویشتن برای استغفار و تضرع در برابر حضرت حق تعالی است.

 

وی افزود: درون انسان خالی از هر چیزی خلق نشده است، بلکه درونش هم کانون عشق ورزیدن و دلدادگی و محبت به خدا و هم کانون تنفر و غضب است.

 

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: اگر انسان بخواهد سخن پیامبر(ص) و قرآن را بشنود و به هدایت ها بنگرد، باید نور درونش را همواره روشن نگاه دارد، اگر کسی نور درونش را کم سو کرده باشد، راه درست را نمی یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: اگر انسان درونش را از گناه، فسق، کفر، ظلم و کژی پر کرده باشد، حجابی را بر چشم درونش حائل کرده است و تنها چشم سرش می بیند. خدا نکند انسان نورافکن درونش کم سو یا بی سو شود، در این حالت گناه بزرگ هم برایش کوچک تلقی می شود.

 

حق؛ قطب نمای زندگی انسان

وی تصریح کرد: دوست داشتن خدا باید بر همه چیز سایه بیفکند و «حق» قطب نمای زندگی انسان باشد، تمام امور زندگی باید بر این مبنا تنظیم شود و همه‌ دوست داشتن ها تحت الشعاع محبت الهی شکل بگیرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه پیش نیاز دوستی اولیاء الله، معرفت و شناخت نسبت به آنان است، افزود: هر اندازه نسبت به امیرالمؤمنان(ع) شناخت و معرفتمان را بالاتر ببریم، عشق به ایشان نیز بیشتر و بیشتر می شود.

 

وی با بیان اینکه دل انسان کانون دلدادگی به خداست، اضافه کرد: شب قدر، شبِ امید، تصمیم گیری و رقم خوردن سرنوشت انسان است، که می شود ره صد ساله را امشب پیمود و رمز درک شب های قدر این است که یک شب را با اولیای الهی زندگی کنیم.

 

حب الله؛ مانع شکستن حدود الهی 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: تمام دستوراتی که خدا به انسان فرموده از جمله نماز، روزه، خمس، زکات و امر به معروف و نهی از منکر، به خاطر دوستی و محبت به خداست. برای همه افراد زمینه گناه وجود دارد، اما «حب الله» سبب جلوگیری از شکستن حدود الهی می شود. اگر انسان محبت خدا را در دلش داشته باشد، حاضر نیست به هیچ قیمتی حق را ناحق کند.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: این همه ظلم و جنایت که در عالم وجود دارد، از جمله در فلسطین که نزدیک به 70 سال خون مردم بی گناه ریخته می شود، به خاطر این است که بشر، خدا را فراموش کرده و به جای آن که امیرِ نفس شود، اسیر نفس شده است.

 

لازم به ذکر است، در ادامه این مراسم در جوار مرقد مطهر امام‌زاده صالح (ع) مراسم ویژه احیاء و قرآن به سر نیز از سوی تولیت آستان قدس رضوی، حاضران همراه با طنین نوای ذاکران اهل بیت در سوگ شهادت مولای متقیان عزاداری کردند./101/1308/ب1

ارسال نظرات