۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۳۴۴۳۴
امام جمعه موقت ریحان شهر:

شب قدر، شب بیداری از غفلت است

امام جمعه موقت ریحان شهر با بیان اینکه شب قدر، شب بیداری از غفلت است، گفت: تعیین قدر انسان، در شب قدراست و شب قدرشبی است که ملائکه برنامه خود را می آورند که تقدیر انسان، جایگاه و اندازه او در دست و بال ملائکه مشخص شود.
شب قدر

حجت الاسلام علی گلستانی امام جمعه موقت ریحان شهر، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: طبق روایات شیعه، شب قدر، در دهه سوم ماه رمضان است، ولی برخی بزرگان نقل کرده اند، یک سال هنگام شب نمی خوابیدند که شاید شب قدر را درک کنند؛ شب احیا، شب بیدار شدن از خواب غفلت است. کسی که به احیا می رسد، این شب را درک می کند.

 

وی بیان کرد: این گونه نیست که هر کس بیدار بود و ذکر گفت، به شب قدر رسیده است، به خاطر این که اگر انسان فضیلت بیش از هزار ماه عبادت را درک کند، باید تغییر کرده باشد و اگر آدم چهل روز مواظبت کند، می فهمد حالش عوض شده است.

 

حجت الاسلام گلستانی با بیان اینکه عبادت یک ساله برای درک شب قدر است، تصریح کرد: بزرگان برای این که شب قدر را درک بکنند و بفهمند و فضیلت شب قدر را بیابند، گاهی یک سال عبادت می کردند، همین که ماه رمضان تمام می شد یا شب بیست و سوم به صبح می رسید، از صبح روز بیست و سوم، آماده ضیافت مخصوص خدا در شب قدر می شدند.

 

امام جمعه موقت ریحان شهر یادآور شد: شب قدر، شب صلاح مومنان است وخداوند می فرماید« تَنزَّلُ الْمَلَئکَةُ وَ الرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبهِّم مِّن کلُ أَمْرٍ؛ سَلَامٌ هِىَ حَتىَ مَطْلَعِ الْفَجْرِ» و قدر شبی است که همه اش سلامتی است، سلام حق بر انسان ها که هر که هر چه دارد، از آن سلام است، هر سلامتی ای که انسان دارد، از سلام حق است.

 

وی تأکید کرد: تعیین قدر انسان، در شب قدراست و شب قدرشبی است که ملائکه برنامه خود را می آورند که تقدیر انسان، جایگاه و اندازه او در دست و بال ملائکه مشخص شود و شب قدر، شبی است که ملائکه برنامه شان را تنظیم می کنند که چه بر سر این انسان بیاورند.

 

 

مسؤول فرهنگی کک  و قطران زرند در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: شب قدر برای کسانی است که اهل راهند، کسانی که دنبال رسیدن به مقصد هستند اگر آن شب را درک کنی، به جایگاه والایی دست می یابی، اگر انسان نتواند خودش را به آن شب برساند، تقدیرات آن شب، مثل سال گذشته اش باشد، زیان کار است.

 

حجت الاسلام گلستانی ابراز کرد: نزول سلامت در شب قدر به دست ملائکه است، و کلید قدر، معرفت فاطمه(س) است و وقتی حضرت جای تو را در عالم عوض می کند که فاطمه شناس باشید و شاید معنای شب قدر این است که فاطمه شب قدر است.

 

امام جمعه موقت ریحان شهر افزود: شب قدر در فرهنگ قرآن و روایات از جایگاه بس عظیمی برخوردار است تا آنجا كه شب قدر در قرآن برابر با هزار ماه دانسته شده، و شب نزول قرآن، و شب تعیین تقدیر یكسال و شب مبارك معرفی شده است.

 

وی عنوان کرد: در روایات هم تعبیرات زیبایی از شب قدر آمده است، همچون شب بخشیده شدن گناهان و اینكه هر كس در آن شب بخشیده نشود، مورد نفرین خدا واقع می‌شود و پیامبر اكرم(ص)فرمود « هر كس از شب قدر محروم گردد، از تمام خیرات بی نصیب شده است».

 

حجت الاسلام گلستانی اضافه کرد: با توجّه به عظمت شب قدر جا دارد كه برای نحوه بهره گیری و بهره برداری بیشتر از فیضهای معنوی آن، سیری در سیره پیشوایان معصوم علیهم السلام در شب قدر داشته باشیم باشد كه ره توشه‌هایی از آن برگیریم.

 

امام جمعه موقت ریحان شهرعبادت و شب زنده داری، حضور در مسجد، تلاوت قرآن و خواندن نماز و دعا را از برترین اعمال ماه شب قدرعنوان کرد و گفت: از اعمالی كه در طول سال، مخصوصا شبهای مبارك رمضان و به ویژه  در شب قدر بدان سفارش شده است، احیا و شب زنده داری است./9709/302/ب3

 

 

 

ارسال نظرات