۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۳۴۴۰۲
معاون اصلاح و تربیت زندان‌­های قم:

محفل انس با قرآن روزانه در زندان‌های قم برپا می‌‌شود

معاون اصلاح و تربیت اداره کل زندان­‌های استان قم از برپایی محفل انس با قرآن در زندان‌های این استان خبر داد و گفت: هر روز برنامه جزء خوانی در زندان­‌ها، اردوگاه‌ها و کانون اصلاح و تربیت استان قم برگزار می‌شود.
حجت الاسلام قاسم صفایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسم صفایی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان­های استان قم، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل زندان های استان برگزار شد، بر ضرورت ایجاد تعامل و سازنده این اداره با سایر ادارات و نهادهای استانی اشاره کرد و گفت: این اداره با کانون فرهنگی هنری استان قم تعامل و همکارهای مناسبی برقرار کرده است.

 

حجت الاسلام صفایی بیان کرد: 5 کانون فرهنگی هنری مساجد در زندان­ها، اردوگاهها، کانون اصلاح و تربیت مشغول به فعالیت فرهنگی است.

 

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان­‌های قم بیان کرد: کانون­های فرهنگی هنری زندانها همانند سایر کانونهای به فعالیتهای فرهنگی، هنری و آموزشی و اجرای مسابقات میپردازند و با استقبال مناسبی از سوی زندانیان روبه‌رو شده است.

 

وی در ادامه سخنانش به برنامه های آموزش قرآن کریم در زندان های استان قم اشاره کرد و عنوان داشت:  هر روز برنامه جزء خوانی در زندان­ها، اردوگاهها و کانون اصلاح و تربیت استان قم برگزار میشود که بعد از بیان احکام و نکات تفسیری از سوی مبلغان، با همکاری زندانیان این برنامه اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام صفایی ابراز کرد: بند قرآنی در زندان شهر قم با هدف آموزش 12 رشته قرآنی همچون روخوانی، حفظ، قرائت و تفسیر برنامه‌های آموزشی مناسب برا ی زندانیان به وجود آمده است.

 

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان­های قم ابراز کرد: در بند قرآنی زندان شهر قم از حافظ یک جزء تا 15 جزء تربیت شده‌‌اند، که در حفظ زندانیان در کاهش جرم و بخشش مدت زندانی آنها تأثیر مناسبی دارد.

 

وی به فعالیت های بهداشت و سلامت در زندان‌های استان قم اشاره و بیان کرد: ساختمان بهداری با امکانات مناسبی در زندان شهر قم تأسیس شده است که سلامت و بهداشت زندانیان را دنبال می کند، اما موارد جزیی انتقال ببه بیمارستانهای شهر داشته­ایم.

 

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان­های قم اظهار کرد: رشته های کاربردی به زندانیان آموزش داده می شود تا بعد از خروج از زندان، در شغل مناسبی مشغول به کار شود.

 

حجت الاسلام صفایی بیان کرد: 25 رشته فنی حرفه­ای همچون آموزش جوشکاری، بافندگی، عروسک سازی، خیاطی، نجاری و تعمیر ماشین در حال آموزش به زندانیان استان قم است./998/پ202/ی

ارسال نظرات