۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۳۴۱۷۷
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد؛

افزایش تبلیغات حجاب و عفاف/ رسانه‌ها و دولت با تمام قوا از مقوله حجاب دفاع کنند

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه نقش دولت و رسانه‌های گروهی را در دفاع از مقوله حجاب پررنگ خواند و گفت: همان‌طور که قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه اصلاح شده است، در زمینه حجاب و عفاف هم باید یک جنبش اصلاحی ایجاد شود.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، بعد از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم با بیان اینکه متأسفانه امروزه بی حجابی و برهنگی تبدیل به یک هنجار ارزشمند در جامعه شده و عده‌ای از افراد برهنگی را عامل موفقیت خود در امر تحصیل، اشتغال و ازدواج می دانند، گفت: این نوع نگاه به مسائل مختلف نگاهی مادی است و مردم به‌خصوص جوانان باید بدانند که این زیبایی‌های ظاهری از بین رفتنی است و تقوا تنها خصلتی است که تا ابد در انسان باقی می ماند.

 

وی افزود: دومین عامل بی حجابی نسل جوان خانواده‌ها هستند زیرا خانواده کانون تربیت است و زمانی که یک مادر محجبه دختر چهار تا پنج ساله خود را عریان و نیمه عریان در خیابان و در اجتماع با خود همراه می‌کند در حقیقت بی حجابی و بدحجابی را به او آموزش می‌دهد و با این کار گویی بر بی حجابی و بد حجابی مهر تأیید می زند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند که بر کودکان خردسال در زمینه حجاب و عفاف تکلیفی نیست اما بهتر است که کودکان و دختر بچه‌ها را از همان خردسالی با حجاب تربیت کنند و بهتر است وقتی یک دختر بچه به سنین چهار تا پنج سال می‌رسد مردان از بوسیدن و بغل کردن او خودداری کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی اظهار کرد: در کنار خانواده، شوهر هم در حجاب زن بسیار مؤثر است به گونه‌ای که در این زمینه روایت شده که روزی یک زن در نیشابور مبلغ زیادی را از یک مرد طلبکار بود ولی وقتی که قاضی از او خواست تا نقاب خود را برداشته و صورتش را به او و سایر شاهدان نشان دهد زن گفت که از ادعای خود صرف نظر کرده و حاضر نیست صورت خود را به مردان نامحرم نشان دهد و شوهر زن هم این موضوع را تأیید کرد.

 

وی افزود: حضرت علی (ع) می‌فرمایند که مردی که در چهار مورد به حرف همسر خود گوش دهد خداوند او را با صورت به عذاب جهنم پرتاب می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت علی (ع) در ادامه می‌فرمایند مردی که اجازه می‌دهد زنش لباس نازک و کوتاه بپوشد، زنی که در جمع اقوام رعایت محرم و نامحرم را نمی کند، زنی که در مجالس عروسی شرع را مراعات نمی کند و زنی که در مراسم عزاداری مراعات محرم و نامحرم را نکرده و شوهرش در این چهار مورد با او همراهی می‌کند خداوند شوهر را با صورت به عذاب آتش پرتاب می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی تفکر فرد را سومین عامل بدحجابی و بی حجابی در جامعه عنوان کرد و گفت: عده‌ای خودشان بی حجاب هستند و به این خاطر که بی حجابی را نشانه شخصیت اجتماعی می‌دانند بی حجابی اختیار می‌کنند که دراین مورد فقط دعوت به تقوا و امر به معروف کار ساز است.

 

وی حکومت را چهارمین عامل بی حجابی و بدحجابی در جامعه عنوان کرد و افزود: حکومت هایی مانند حکومت پهلوی مروج بی حجابی و بد حجابی بودند به گونه‌ای که وقتی زن رضا شاه می‌خواست بی حجاب وارد حرم حضرت معصومه(س) شود آیت الله شیخ محمود بافقی در مقابل او ایستاد و با وجود آنکه رضاشاه به شدت او را مجازات و تبعید کرد ولی بازهم رسالت خود را در مقابله با بدحجابی انجام داد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همانطور که به واسطه تبلیغات رسانه‌های گروهی و حکومت قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه تا حدود زیادی اصلاح شده در زمینه حجاب و عفاف هم باید در جامعه یک جنبش ایجاد شده و دولت و رسانه با تمام قوا از مقوله حجاب دفاع کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه بهتر است بیشتر بنرهای تبلیغاتی در حرم ائمه(ع) به‌خصوص حرم امام رضا(ع) به موضوع حجاب و عفاف اختصاص یابد، یادآور شد: دفاع از حجاب، دفاع از شرف و غیرت یک ملت و انسانیت است و برخلاف اینکه عده‌ای از افراد می‌گویند که حجاب اسلامی نیست بلکه ساخته و پرداخته دست عده‌ای خاص است، باید توجه کرد بیشتر آیات سوره نور، نساء و مؤمنون به امر حجاب و عفاف اختصاص دارد و کسی که این نسبت دروغ را به اسلام می‌دهد ملعون و مورد لعن خداوند است./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات