۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۳۳۹۴۷
مبلغ حوزه علمیه:

جاهلیت مدرن شخصیت زن را به یغما برده است

حجت‌الاسلام موسوی با بیان این که امروزه در جوامع مدرن دیگر جسم زن زنده به گور نمی‌شود، گفت: تمدن مدرن شخصیت زنان را در گور کرده است و زن را به عنوان یک کالا در ویترین گذاشته‌اند.
حجت الاسلام سید موسی موسوی

حجت‌الاسلام سید موسی موسوی، مبلغ حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه زن و توجه به حقوق زنان در عصر حاضر، اظهار داشت: در زمان پیامبر(ص) و قبل از بعثت جاهلیتی وجود داشت که قرآن از آن به عنوان جاهلیت اولی نام برده است که این جاهلیت نگاه خاصی به زن و جایگاه او در جامعه داشت.

 

وی با بیان این که در جاهلیت اول زن را از ارث محروم می‌کردند و زن را به عنوان یک حیوان نگاه می‌کردند، افزود: در جاهلیت اولی طبق آیه قرآن وقتی کسی دختری به دنیا می‌آورد از فرط ناراحتی چهره‌اش سیاه می‌شد و از قوم خود دوری می‌کرد و یا دختر خود را می‌کشت و یا این ننگ را تا آخر عمر به خود می‌خرید.

 

حجت‌الاسلام موسوی نگاه امروزی به زن را نیز نگاهی از روی جهل دانست و خاطرنشان کرد: در جاهلیت امروزی جسم زن زنده به گور نمی‌شود ولی در جاهلیت مدرن شخصیت زن زنده به گور می‌شود و زن را به عنان یک کالا در ویترین قرار می‌دهند و دختران به خاطر گذاران زندگی حاضر به تن فروشی می‌شود.

 

وی به نگاه سخیف گروه‌های به ظاهر اسلامی مانند داعش به زن اشاره کرد و ابراز داشت: این نگاه به زن که به عنوان برده زنان را خرید و فروش می‌کنند هم نگاهی ضد ارزش به زن است.

 

مبلغ حوزه علمیه با بیان این که تمدن جدید با همه تکنولوژی و پیشرفتی که دارد دچار جاهلیتی است که جنس زن را به عنوان کالا نگاه می‌کند، اظهار داشت: اگر ما بتوانیم به متون اصلی دین اسلام مراجعه کنیم و ادبیات معصومان(ع) در خصوص زن را ببینیم می‌فهمیم که در اسلام زن به عنوان یک شخصیت انسانی مطرح است.

 

وی یادآور شد: در اسلام زن و مرد از یک تساوی ارزشی برخوردار هستند و هر دو انسان‌اند و دارای کرامت‌اند و هر دو خلیفة الله در زمین هستند ولی متأسفانه برخی مسلمان نماها نگاه پست و سخیفی به زن دارند که کاملاً با نگاه ارزشی اسلام منافات دارد./843/ت302/ی

ارسال نظرات