۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۳۳۶۵۳
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری:

حفظ عفت و تقوای باطنی در معاملات روزی انسان را دوچندان می کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در جلسه ضیافت الهی با بیان احکام اسلامی در معاملات گفت: رعایت عفت و تقوای باطنی در معاملات سبب افزایش روزی خواهد شد.
آیت الله عراقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه ضیافت الهی با موضوع احکام تجارت اسلامی برگزفته از درس خارج رهبر معظم انقلاب با حضور نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مسجد عمادالدوله استان کرمانشاه برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در جمع روزه داران مسجد عماد الدوله کرمانشاه با اشاره به سخنی از امام حسن مجتبی (ع) ابراز داشت: انسان در زندگی غالبأ دچار افراط و تفریط می شود در حالی که دستورات اسلام ناب محمدی مردم را به رعایت تعادل در امور فرا می خواند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زیاده روی و افراط در انفاق نیز جایز نیست بلکه حفظ تعادل در این امر موجب خشنودی خداوند است، انسان نباید تمام تلاش خود را در طلب مال صرف کند و یا از طرف دیگر همچون فردی تسلیم شده زندگی خود را به قضا و قدر الهی واگذار کند زیرا انسان در خصوص اعمال خود بازخواست می شود.

 

وی یادآور شد: انسان باید بخشی از زمان خود را به عبادت خداوند متعال اختصاص دهد، رسیدن به مقامی همچون مقام امام خمینی (ره) دشوار است زیرا ایشان چنان خودسازی و بندگی خداوند متعال را گذراند که کلامش نفوذ یافت، امام خمینی (ره) از دوران جوانی مقید و متعهد به ارزش های اسلام بود و هنگامی که درس اخلاق و حدیث داشت بازاریان و اصناف چنان مشتاقانه با دل و جان مستمع بودند که گاه می گریستند و متحول می شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی تأکید کرد: جوانان بسیاری در کشورهای لبنان و افغانستان و دیگر کشورهای جهان که حتی امام خمینی (ره) را ندیده بودند اما عاشق این مرد الهی بودند، اموراتشان را بر اساس تعالیم امام برنامه ریزی می کردند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: حفظ عفت و تقوای باطنی در معاملات روزی انسان را کم نخواهد کرد اما در نقطه مقابل آن، حرص و طع سبب کاهش درآمد خواهد شد اما رعایت حد تعادل نه روزی را کم و نه زیاد می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از معاملات و تجارت های نامشروع دنیا، تجارت های جنسی است، کودکان را بکار گرفته و با ایجاد فیلم های مبتذل، سود خود را افزایش می دهند، متولی این اقدامات شنییع رژیم صهیونیستی است که جوانان را فاسد و بنیان خانواده ها را از هم می پاشد.

 

حجت الاسلام محمدی عراقی اظهار داشت: معاملات نامشروع و خلاف شرع شامل کسب درآمد از راه مجالس لهو ولعب و گرم کردن مجالس خوشگذرانی، کسب درآمد از حیث کمک به ظالمان و گرفتن اجرت بر واجبات به این معنا که کاری که بر انسان واجب است انسان حق دریافت اجرت برای انجام آن را ندارد مثلا برای کفن و دفن اموات نباید اجرت دریافت کرد اما برای مقدمات آن مثل کندن قبر دریافت اجرت بلامانع است.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در پایان عنوان داشت: امروز اسلام و انقلاب با اعزام روحانی به کشورهای غیر اسلامی نسبت به ذبح اسلامی حیوانات حلال گوشت نظارت دارند و این باید مورد حمایت قرار گیرد تا احکام اسلامی به سراسر جهان صادر شود./857/202/ب3

ارسال نظرات