۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۳۳۱۷۴
امام جمعه موقت تبریز:

عقب‌نشینی در برابر دشمن ما را تا نابودی اندیشه‌ انقلابی امام پیش خواهد برد

آیت الله آل‌هاشم گفت: اگر امروز در برابر دشمن مقابله نکنیم دشمن بعد از انرژی‌ای هسته‌ای حقوق بشر، ولایت‌فقیه، قانون اساسی و حاکمیت اسلام را طرح خواهد کرد، عقب‌نشینی در برابر دشمن تا نابودی اندیشه‌ای انقلابی امام راحل پیش خواهد رفت.
آیت الله آل هاشم

آیت‌الله سید محمدتقی آل هاشم، امام‌جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه مسأله ولایت‌فقیه مسأله جدیدی نیست، گفت: ولایت‌فقیه از همان صدر اسلام مورد تأکید و سفارش ویژه حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین (ع) قرار گرفته و مُهر تايید عقل و شرع بر آن زده‌ شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت بحث ولایت‌ فقیه و نیابت حکام شرع از ائمه معصومین(ع)، افزود: مسأله ولایت‌فقیه، فقط مربوط به دوران غیبت حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) نیست و در همان زمان معصومین(ع) نیز نمایندگانی از امامان معصوم(ع) در شهرهای مختلف وجود داشتند و انجام‌ وظیفه می‌کردند.

 

امام‌ جمعه موقت تبریز ادامه داد: برخی درصدد القاء این مطلب هستند که ولایت‌فقیه را حضرت امام خمینی(ره) به وجود آوردند و در اسلام چنین چیزی وجود ندارد، درصورتی‌که اگر نگاهی حتی اجمالی به تاریخ اسلام داشته باشیم، پی به‌غلط بودن این ادعا خواهیم برد.

 

وی با بیان این مطلب که هدف اصلى ولایت‌فقیه، اقامه و احیای دین در جامعه است، گفت: ولایت‌فقیه کشور را از بلاها و فتن دور می‌سازد و کشور را از انحرافات و کج روی‌ها مصون نگه می‌دارد و اگر نباشد معلوم نیست سرنوشت کشور چگونه رقم خواهد خورد.

 

آیت‌الله آل هاشم تصریح کرد: برخی درصدد تضعیف جایگاه ولایت‌فقیه هستند و باید واضح بگویم که آن‌ها د رواقع دشمن دین و اسلام ناب هستند، نه ولایت‌فقیه، چرا که ولایت‌فقیه می‌خواهد همه قوانین اسلامی در جامعه احیاء و جاری شود و کسی که با ولایت‌فقیه دشمنی بورزد، در واقع به مصاف نبرد با دین خدا و شریعت نبوی رفته است.

 

وی افزود: امروزه برخی‌ها به‌جای اینکه به فکر مردم و معیشت آنان، حل مشکلات بیکاری، اقتصادی و فرهنگی جامعه باشند، صرفاً شعار می‌دهند و افکار عمومی را گمراه می‌کنند، اما درد کشور شعار دادن نیست، بلکه عمل به فرمان‌های ولی‌فقیه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

 

استاد حوزه علمیه تبریز با بیان اینکه برجام یک امر ماورایی نیست، تصریح کرد: اینکه برجام را بزرگ کنیم و آن را تا عرش اعلی بالابریم و یا تا اسفل‌السافلین پایین کشیم، یک امر اشتباهی است، اما آنچه مسلم است برجام نتوانست تحریم‌ها را از میان بردارد و مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

 

وی تأکید کرد: علما و روحانیون باید در جامعه روشنگری کرده و بصیرت افزایی نمایند و مردم را با حقیقت ولایت‌فقیه آشنا نمایند که این‌یک ضرورت است، چرا که اگر ولایت‌فقیه ضربه‌ای ببیند، اسلام ضربه خورده است، هر کسی که بخواهد به ولایت‌فقیه ضربه‌ای بزند، باید توجه داشته باشد که به اسلام ضربه می‌زند و قلب تپنده اسلام را مورد هدف قرار داده است.

 

امام‌جمعه موقت تبریز با بیان اینکه اگر در برابر زیاده‌خواهی دشمن ایستادگی نکنیم دشمن جری‌تر خواهد شد، تصریح کرد: اگر امروز در برابر دشمن مقابله نکنیم دشمن بعد از انرژی‌ای هسته‌ای حقوق بشر، ولایت‌فقیه، قانون اساسی و حاکمیت اسلام را طرح خواهد کرد، عقب‌نشینی در برابر دشمن تا نابودی اندیشه‌ انقلابی امام راحل پیش خواهد رفت./854/302/ب2

ارسال نظرات