۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۳۱۸۲۶
کارشناس مسائل سیاسی:

هدف غربی ها از مذاکرات دنباله دار، تغییر تدریجی ساختار حکومت ایران است

معلمی، با اشاره به این که غربی ها در مذاکرات دنباله دار و برجام های 2 و 3 به دنبال تغییر تدریجی ساختار حکومت ایران هستند، گفت: آمریکا حرفی از برقراری رابطه نمی زند، بلکه می گوید بیایید مذاکره کنیم، در مذاکره می خواهند ما را به عقب برانند تا با عقب نشینی از همه اصول انقلاب بگذریم.
محمود معلمی

محمود معلمی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره گمانه زنی ها برای ورود ایران به مذاکرات 5+1 در زمینه های غیر هسته ای و تحت عناوین برجام های 2 و 3 ، گفت: متاسفانه ما بعد از صحبت های آمریکا در مورد برجام 2 و 3 صحبت هایی را از زبان مسؤولانمان شنیدیم که برجام های دیگری هم می تواند وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از همان ابتدا فرمودند که آمریکایی ها حد یقف ندارند، هر چه ما عقب برویم آن ها می گویند باز هم به عقب بروید و در حال حاضر می بینیم که اگرچه تحریم های هسته ای برداشته نشده ولی کلمه موشکی را به جای هسته ای به کار بردند.

 

کارشناس مسائل سیاسی، افزود: آنها در واقع می خواهند همان تحریم های قبلی را آرام آرام باز گردانند و به ما بگویند همان طور که توانستیم در مسأله هسته ای توافق کنیم در مسأله موشکی هم به توافق برسیم، بعد از آن به سراغ مسأله حقوق بشر می روند و نهایتاً به سراغ رفتار ایران می روند.

 

معلمی، اظهار داشت: بر اساس برخی شنیده ها آمریکایی ها در حدود 7 برجام را برای ایران برنامه ریزی کرده اند، این برجام ها یکی پس از دیگری به تغییر ساختار نظام جمهوری اسلامی می انجامد، آمریکا حرفی از برقراری رابطه نمی زند بلکه می گوید بیایید مذاکره کنیم.

 

وی بیان داشت: در مذاکره می خواهند ما را به عقب برانند تا با عقب نشینی از همه اصول انقلاب بگذریم، متاسفانه  مسئولان در داخل کشور هم یا به دلیل عدم آگاهی و یا به تعبیر مقام معظم رهبری به دلیل خیانت، هماهنگ با مواضع آمریکایی ها پیش می روند و می خواهند پازل دشمن را تکمیل کنند.

 

کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: کسانی که به دنبال برجام های دیگر هستند باید صبر کنند و ببینند که آیا این برجام ابتدایی به نتیجه ای می رسد یا خیر، در حال حاضر برخی مسئولان می گویند که ما مذاکره نکرده ایم که فقط سند داشته باشیم و به آن عمل نشود و هیچ اتفاقی نیفتد، مسؤولان باید به تذکرات مقام معظم رهبری توجه کنند، مردم و رهبری اجازه ذلت کشور را نخواهند داد./869/302/ب3

 

ارسال نظرات