۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۴۳۱۳۷۸
استاد حوزه علمیه:

اقتصاد مقاومتی با نقش‌آفرینی مردم محقق می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان این که اقتصاد مقاومتی را بدون نقش‌آفرینی مردم نمی‌توان تحقق بخشید و در داخل کشور ما مردم صاحبان سرمایه هستند، گفت: مردم باید با مصرف تولیدات داخلی از آن حمایت کنند.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعودی استاد حوزه و دانشگاه، عصر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء (س) با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در تحقق آن، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تنها راه‌حل برون‌رفت از مشکلات کشور است.

 

وی اقتصاد مقاومتی را اقتصادی تعریف کرد که زمینه‌های رشد و شکوفایی کشور را در شرایط تحریم و فشار فراهم می‌آورد، گفت: اقتصاد مقاومتی در حقیقت پیشرفت و توسعه کشور در تمام شرایط حتی در شرایط تحریم و سختی‌های و باوجود دشمنی‌ها است.

 

مسعودی با اشاره به فرمایشات رهبری، مردم را مهم‌ترین رکن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مردم از یکسو سازنده ساختارهای اقتصاد مقاومتی و اجتماعی هستند و از سوی دیگر تصمیمات اقتصادی مستقیماً بر زندگی مادی و معنوی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

 

وی با اشاره به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و جایگاه ویژه و پراهمیت مردم در تحقق این اقتصاد، بیان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی بدون حضور مردم و ایفای نقش آن‌ها، امکان‌ناپذیر نیست و مردمی کردن اقتصاد، مهم‌ترین گام در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

این استاد حوزه اجرای دوره‌های آموزشی سوادآموزی، پرورش قارچ، پرورش زعفران، خیاطی، چرم‌دوزی و مشاغل خانگی را از سوی بسیج سازندگی گامی مؤثر در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: یکی از جلوه‌های مردمی اقتصاد مقاومتی همین شیوه‌های مشاغل خانگی است.

 

وی با بیان اینکه تقویت مشاغل خانگی در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بسیار مؤثر است، گفت: لازم است همه به دنبال تولید و اشتغال باشند، مشاغلی را می‌توان در خانواده‌ها تعریف کرد که با استفاده از نیروی انسانی و امکانات یک خانواده و یک‌خانه شکل بگیرد و این کار بسیار مفید است.

 

مسعودی با اشاره اینکه اشتغال افراد خانواده به تولید کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی قطعاً یکی از موضوعات مهمی است که اگر حتی بخشی از خانواده‌ها به آن توجه کنند، تأثیر مهمی بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی خواهد گذاشت، ازاین‌رو خانواده‌ها به امر توجه داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: زنان نقش اول را درزمینهٔ تعریف برنامه‌ای عملیاتی برای خانواده به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و این برنامه محورهای مختلفی دارد که اساسی‌ترین محور آن، اقتصاد مصرف بوده و لازم است برنامه مصرف برای خانواده و الگوی مصرف صحیح داشته باشیم. زنان به‌طورقطع در تدوین و اجرای آن حرف اول را می‌زنند.

 

این استاد حوزه افزود: اقتصاد مقاومتی را بدون نقش‌آفرینی مردم نمی‌توان تحقق بخشید و در داخل کشور ما مردم صاحبان سرمایه هستند، اگر در اقتصاد مقاومتی اساس کار حمایت از تولید داخلی با مصرف کالای داخلی باشد این مردم هستند که باید با مصرف تولیدات داخلی از تولید داخل حمایت کنند./202/854/ب1

ارسال نظرات