۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۳۰۹۶۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مهم ترین آثار ماه رمضان ارتقاي فرهنگ ديني و سالم سازي اجتماع از آسيب‌ها است

نماینده مجلس خبرگان رهبری، ماه رمضان را بهترين فرصت براي تبليغ و توسعه معارف انسان ساز اسلامي در بين مردم دانست و گفت: ارتقاي فرهنگ ديني، امنيت اخلاقي جامعه و سالم سازي اجتماع از آسيب‌ها از مهم‌ترين آثار و بركات ماه رمضان است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از روحانیان و هیأت امنای مساجد استان، ماه رمضان را ماه بهار قرآن دانست و با بیان این که در اين ماه، درهاي رحمت به روي بندگان خدا گشوده مي شود، گفت: در ماه مبارک رمضان گناهان و لغزش هاي انسان ها مورد غفران الهي قرار مي گيرد. 

 

وی، تقويت ايمان، اراده و خودسازی را از آثار روزه دانست و افزود: روزه علاوه بر اثرات معنوي در روح و جان انسان، اثرات فردي، اجتماعي، تربيتي، بهداشتي و درماني نيز به همراه دارد.

 

امام جمعه قائمشهربه نقش ماه مبارک رمضان در کاهش جرائم در جامعه اشاره و تصريح کرد: در ماه مبارک رمضان، در جامعه، يک فضاي معنوي و تربيتي فراهم مي آيد که باعث مي شود به طور طبيعي، جرائم کاهش يابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که رحمت الهي در ماه رمضان برگرفته از ايمان، تقوا، نيكي، شكيبايی و عفو و گذشت بندگان خداوند نسبت به يكديگر است، گفت: مغفرت الهي نيز درگرو رعايت حق الناس است زيرا اين مسأله بسيار حساس است و خداوند بدون رضايت مردم ازگناه افراد نمي گذرد.

 

امام جمعه قائمشهر به نقش روزه گرفتن در ماه رمضان و اهميت تربيتي آن در خانواده اشاره كرد و گفت: عمل روزه براي رسيدن به تقوا بوده كه به معناي خود‌نگه‌داري از گناه و آلودگي است و پدر و مادر در ماه رمضان مي‌توانند با گناه‌نگردن و خودداري از گناه براي رسيدن به تقوا، جوانان را نيز به اين موارد هدايت كنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ماه بابرکت رمضان، ماه نزول قرآن، ضیافت‌الله و ماه میهمانی خداوند است و خدای رحمان اهل ایمان را به روزه‌داری در این ماه تأکید فرموده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که مخاطب فرمان روزه‌داری مؤمنان هستند، به این معنا که روزه گرفتن کار هر کسی نیست، اضافه کرد: روزه گرفتن مستلزم قدرتی ایمان و صبر و استقامت برای اتصال فرمان خداوند بوده که اگر این اتفاق بیفتد برای فرد روزه‌دار بسیار بابرکت است.

 

وی با اشاره به این که رحمت الهی در این ماه بر اهل ایمان نازل شده و مغفرت و آمرزش به درگاه الهی به نتیجه می‌رسد، تصریح کرد: این ماه مبارک فرصت ارزشمندی برای صله ارحام، رعایت حال نیازمندان و فقرا است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروزه در فضای زندگی تغییر جدیدی با عنوان فضای مجازی وارد شده که در واقع یک فضای حقیقی است، اظهار داشت: عالم برزخ دنیایی شبیه فضای مجازی است و در آن عرصه، انسان نتیجه اعمال خود را دریافت می‌کند.

 

وی در ادامه سخنان خود ماه رمضان را بهترين فرصت براي تبليغ و توسعه معارف انسان ساز اسلامي در بين مردم دانست و با بیان این که مبلغان و روحانيان بايد از اين فرصت به بهترين شکل ممکن در تعميق باورهاي ديني مردم بهره ببرند، خاطر نشان کرد: ارتقاي فرهنگ ديني، امنيت اخلاقي جامعه و سالم سازي اجتماع از آسيب‌ها از مهم‌ترين آثار و بركات ماه رمضان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی سالم‌سازي اجتماع را يكي ديگر آثار و بركات ماه رمضان بيان و خاطر نشان كرد: ماه مبارك رمضان مي تواند از هر نظر بهترين فرصت براي زندگي شخصي يك مسلمان و جامعه باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسلمان متعهد و دين دار به بركت ماه مبارك رمضان، خود را پالايش روحي و رواني كرده و درون خود را از بند معاصي و هواي نفساني رهائي مي دهد.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که آموزش علوم دینی سبب احیای دین شده که مهم‌ترین وظیفه روحانیت نیز زنده‌ نگه‌داشتن دین و ساری و جاری کردن آن در بین جامعه است، گفت: فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان ظرفیتی برای نشر و گسترش مبانی دینی در جامعه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به اینکه باید علوم دینی را بیاموزیم و به دیگران نیز آموزش دهیم تصریح کرد: ترویج اخلاق اسلامی امری مهم و اساسی است که روحانیت می توانند در منابر برای گسترش آن تبلیغ کرده و اهتمام شایسته ای را داشته باشند./950/202/ب2

ارسال نظرات