۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۳۰۶۵۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت تشریح راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی روحانیان در ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت ماه میهمانی خداوند، گفت: باید روحانیان مبلغ از فرصت ماه رمضان برای تشریح راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد استان، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این ماه موعد رحمت و مغفرت ویژه باری تعالی بوده و باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه روحانیان مبلغ بایستی با فعالیت‌های خود زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم از برکات این ماه را فراهم کنند، افزود: برگزاری برنامه‌های باکیفیت مذهبی و معنوی در مساجد با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ می‌تواند در این راستا نقش‌آفرین باشد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه روحانیان و مبلغان اعزامی به مساجد استان وظیفه دارند در ماه مبارک رمضان احکام و امور دینی را به صورت قابل فهم برای عموم مردم تشریح و تبیین کنند، اظهار کرد: تلاش برای ترویج آموزه‌های اسلامی رسالت همیشگی روحانیان است، اما این رسالت در ماه رمضان به دلیل آمادگی معنوی بیشتر مردم، مضاعف است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ماه رمضان فرصت ذی‌قیمتی برای پالایش روح و تهذیب روان اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است، از این‌ رو باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

 

وی با تأکید بر اینکه باید روحانیان اعزامی از فرصت ماه مبارک رمضان برای تقویت و افزایش ارتباط مردم با مساجد و اماکن مذهبی استفاده کنند، ادامه داد: اگر در این ماه برنامه‌های مذهبی و معنوی به صورت مناسب و کیفی برگزار شوند بدون شک ارتباط مردم با مساجد در سایر ماه‌های سال نیز تداوم خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه در ماه رمضان به صورت طبیعی ارتباط مردم با مساجد و اماکن مقدس و حضور آن‌ها در این اماکن افزایش می‌یابد، تصریح کرد: باید از این فرصت برای ارتقای بعد معنوی مردم استفاده شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر کیفی‌سازی منابر مجالس و محافل مذهبی از سوی روحانیان، خاطرنشان کرد: در این راستا نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ سعی در انجام هماهنگی‌ها، تبادل افکار و اندیشه‌ها و بررسی راهکارها و شیوه‌های اصولی تبلیغ و نیز تبیین سیاست‌ها و اولویت‌های تبلیغی ماه رمضان کرده است.

 

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تبیین و تشریح شعار سال دانست و افزود: باید روحانیان اعزامی به مساجد از فرصت ماه رمضان برای تشریح و تبیین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در بین اقشار مختلف مردم استفاده کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به اعزام افزون بر 900 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی استان همزمان با ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روحانیان اعزامی به روستاها از فرصت ماه رمضان برای رفع کاستی‌ها، معضلات و مشکلات مردم روستاهای محل استقرار خود استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: روحانیان اعزامی به مساجد در ماه رمضان بایستی از این فرصت معنوی و افزایش حضور مردم در محافل و مجالس مذهبی، در راستای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی موجود بهره گیرند./9314/202/ب2

ارسال نظرات