۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۳۰۴۵۲
رییس کمیسیون امر به معروف شورای شهر مشهد:

«امر به معروف و نهی از منکر» تنها راه مقابله جدی با تهاجم فرهنگی است

حجت الاسلام لطفی گفت: ما امروز در تهاجم فرهنگی به شدت آسیب پذیر هستیم چرا که دشمن از تهاجم نظامی ناامید است و به این مسأله روی آورده است، تنها راه مقابله با این تهاجم نیز احیای فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» است.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام لطفی، نماینده مردم مشهد در شورای اسلامی شهر، شامگاه پنجشنبه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در محل حسینیه رهروان روح الله برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن بیست و هفتمین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل، اظهار کرد: یکی از بحث های مهمی که در تعالیم اخلاقی و عرفانی امام(ره) وجود دارد، این است که ایشان مصداق بارز عمل به آیه شریفه «قُل إنّما أعِظکُم بِواحده أن تَقوموا للهِ نَثنی و فرادی» بودند.

وی افزود: این مسئله در حالی بود که امام(ره) حتی در حوزه علمیه قم هم غریب بودند و در رنجنامه ایشان که به منشور روحانیت معروف شده است، می فرمایند «وقتی پسرم، مصطفی، از کوزه ای در حوزه قم آب خورد، گفتند این نجس است.» ایشان حدود 20 سال تبعید و زندان را تحمل کردند اما امروز نتیجه فعالیت های ایشان وحشت جهان کفر شده است.

حجت الاسلام لطفی گفت: اگر جوانان می خواهند عظمت اسلام را بفهمند، زندگی امام(ره) را مطالعه کنند. ایشان یک شخصیت کاملا حوزوی بودند و دانشگاه نرفته بودند اما در چند ماه ابتدای انقلاب به گونه ای رهبری کردند که ساختار نظام تشکیل شد و دشمن از سر استیصال جنگ را به ما تحمیل کرد. امام راحل توانستند ثابت کنند که قدرت ایمان فوق العاده است.

رییس کمیسیون ویژه امر به معروف شورای شهر مشهد، در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد چالش فرهنگی برای نظام اسلامی را جدی ترین رویکرد دشمن دانست و تصریح کرد: ما امروز در تهاجم فرهنگی به شدت آسیب پذیر هستیم چرا که دشمن از تهاجم نظامی ناامید است و به این مسأله روی آورده است. تنها راه مقابله با این تهاجم نیز احیای فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» است.

حجت الاسلام لطفی با اشاره به تأکیدات فراوان آیت الله علم الهدی بر لزوم احیای همگانی فریضه امر به معروف، خاطرنشان کرد: نماینده محترم ولی فقیه در استان، این تکلیف را روی دوش ما فرزندان شهدا گذاشته اند. ما امروز مجمع امر به معروف را برپا کرده ایم و برای همه کسانی که متقاضی کمک باشند، کار داریم.

وی در پایان با بیان این که مجمع احیای امر به معروف تمام مطالبات فرهنگی اجتماعی رهبر معظم انقلاب را در دستور پیگیری خود قرار داده است، تأکید کرد: اگرچه بدحجابی معضل اجتماعی بزرگی است اما منکرات زیادی وجود دارد و ما می خواهیم مطالبات رهبری را در تمام حوزه ها عملیاتی کنیم چرا که منکر فقط بدحجابی نیست./820/202/ب

ارسال نظرات